حجت الاسلام علی نعمت اللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم معنوی اغتکاف در 91 مسجد در سطح استان برگزار می شود.
وی افزود:آیین عبادی اعتکاف ظرفیت فوق العاده ای در جامعه است و به دلیل دربرگیری روزه، نماز،مناجات و اعمال فراوان؛ خلوت انس خوبی برای مردم و به ویژه نسل نوجوان در این زمانه پرآشوب و پرنوسان محسوب می شود.
وی افزود:مراسم اعتکاف فرصت مناسبی را برای جوانان و مردم برای توجه مجدد به امور عبادی و دینی فراهم می سازد و برای صیقل قلب و روح جوانان نقش بسیار مهمی ایفا می کند.
نعمت اللهی اضافه کرد:در سال گذشته 70 قاری،80 مداح و 170 مبلغ برای اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی در 91 مسجد استان حضور یافتند که امسال نیز این مهم انجام می شود و مداحان به ویژه در منقبت امام علی ( ع ) مدیحه سرایی می کنند.
13 هزار نفر در سال گذشته در مراسم معنوی اعتکاف در استان قزوین حضور داشتند ولی امسال به دلیل مصادف شدن با تعطیلات این تعداد کمتر شده است.
ایام البیض (به معنای روزهای سفید)، به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می‌شود که در آنها اعتکاف سفارش شده و این عبادت در سال های اخبر در ماه رجب به طور گسترده در مساجد انجام می شود.
اعتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال، معتکفان بیشتر وقت خود را صرف انجام قرائت قران، ذکر و تدبر می‌کنند
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.