به گزارش ایرنا، حسن مالکی نژاد روز دوشنبه در سی و یکمین یادواره یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز در مجتمع امام خمینی(ره) در قم اظهار داشت: شهید مجید عسکری یکی از شهدای فرهنگی مدافع حرم حضرت زینب(س) از جان خویش در راه استمرار امنیت گذشت.
وی افزود: امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم همه باید در مسیر شهیدان حرکت کنیم و دین خویش را نسبت به شهدا ادا کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وظیفه خطیر دانش آموزان در بهره مندی از فضایل اخلاقی و رفتاری شهدا گفت: هر کسی با عمل به وظیفه خویش از جمله درس خواندن، درست رفتار کردن و الگو بودن باید در مسیر حق و الهی شهدا گام بردارد.
وی تاکید کرد: آگاهی یابی دانش آموزان از سیره و وصایای شهدا و به خصوص شهدای دانش آموز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نقش مهمی دارد.
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش قم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خویش زنده نگه داشتن یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی دانند از این رو باید شهدای فرهنگی در هر استانی برای آشنایی دانش آموزان معرفی شوند.
قادرحجتی افزود: برگزاری یادواره های شهدا و اجرای برنامه های فرهنگی در این حوزه قدمی در زنده نگه داشتن یاد شهدایی است که خالصانه از جان خویش در دفاع از کشورمان جنگیدند.
وی خاطر نشان کرد: یاد و خاطره شهدا با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و علمی باید همیشه در اذهان جاری باشد.
حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیات مدیره موسسه روایت سیره شهدا به بیان خاطره گویی از رشادت های شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.
عسکری از فرهنگیان استان قم ،آذرماه سالجاری در راه دفاع از حرم حضرت زینب(ع) در سوریه به شهادت رسید.
چهار هزار دانش آموز در مقطع متوسطه امروز مزار شهدا در گلزار علی بن جعفر(ع) را عطر افشانی و گلباران کردند.
240 هزار دانش آموز در 635 واحد آموزشی در استان قم مشغول به تحصیل هستند.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.