به گزارش ایرنا، غلامرضا حقایق پور روز پنجشنبه در نشست شورای اداری این اداره کل با بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به ثمرات پیروزی رزمندگان میهن اسلامی در عملیات بیت‌المقدس، افزود: آزادسازی پنج هزار و 380 کیلومتر مربع، هلاکت و مجروح شدن 16 هزار نفر از سرباز دشمن، اسارت 19 هزار عراقی، از بین رفتن 550 تانک و نفربر، 53 هواپیما و 50 خودروی عراقی از دستاوردهای بزرگ این عملیات برای نیروهای ایرانی بود.
وی اضافه کرد:در این عملیات همچنین 50 تانک دشمن، 300 خودرو و 30 قبضه توپ و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی دشمنان به غنیمت رزمندگان اسلام افتاد.
حقایق پور از این روز به عنوان نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس و تاریخ نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و ادامه داد:در سوم خرداد سال 61 نیروهای ایران بعد از یک عملیات 23 و 24روزه توانستند خرمشهر را از اشغال نیروهای بعثی در آورند و جمهوری اسلامی ایران با این پیروزی بزرگ در جهان و منطقه، اقتدار خود را یادآور شد.
وی همچنین گفت:این پیروزی بزرگ حاصل تلاش ها و مجاهدت های نیروهای نظامی ایران اعم از ارتش، بسیج و سپاه بود که با وحدت، اتحاد و همبستگی به همراه رهنمودهای بی‌نظیر امام خمینی(س) رقم خورد.
حقایق پور خاطرنشان کرد:بعد از پیروزی در این عملیات بزرگ بود که معادلات میدانی جنگ تغییر یافت و نگاه مردم جهان به نیروهای توانمند ایران اسلامی که با حداقل امکانات نظامی مجهز بودند، عوض شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: نظام جمهوری اسلامی در بیش از 40 سال گذشته توانسته موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی به دست آورد که هر کدام جای تامل و بحث است.
استان قزوین سه هزار شهید تقدیم و نظام و انقلاب کرده است.
سوم خردادماه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 61 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری شده است.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خردادماه سال 61اتفاق افتاد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.