به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در همایش تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز، افزود: برخلاف شایعه پراکنی های رسانه های بیگانه امروز مردم ایران اسلامی پشتیبان اصلی انقلاب بوده و در طول تاریح این وفاداری و پایبندی را بارها نشان داده و هرگز از آن رویگردان نشده اند.
وی اظهار کرد: مردم پس از سپری شدن 38 سال از انقلاب اسلامی از برخی کاستی ها و مشکلات از جمله رشوه خواری های آشکار در برخی از ادارات دل نگران و ناراضی هستند که این به معنی مخالفات با اصل انقلاب اسلامی نیست.
حجت الاسلام آل هاشم از وضعیت حاکم بر سطوح میانی برخی دستگاه های اجرایی و ادارات انتقاد کرد و گفت: اینکه در برخی ادارات و نهادها به راحتی رشوه خواری جریان دارد، خلاف آموزه های دینی و انقلابی ماست و مدیران اجرایی باید با این مسایل بغرنج به شدت برخورد کنند.
وی ادامه داد: مردم از اینکه در پاره ای از ادارات مجبورند با دادن رشوه به کارکنان مشکلات و کارهای خود را رفع کنند، ناراحت و ناراضی هستند و این مسائل آنها را به انقلاب بدبین می کند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به موج سواری دشمنان اسلام و انقلاب با اعتراضات اخیر مردمی اظهار کرد: اما در این میان مردم به دلیل اعتقاد به انقلاب اسلامی پاسخ آنها را دادند و اجازه ندادند خون شهدای راه انقلاب و دفاع مقدس و مدافعین حرم پایمال شود و البته مردم ما هرگز چنین اجازه ای به دشمنان داخلی و خارجی نخواهند داد.
وی افزود: باید توجه داشت که امروز مردم ایران اسلامی با کسانی مخالف هستند که با اصول و اهداف عالی انقلاب اسلامی مخالفند.
امام جمعه تبریز، مردمی بودن، اسلامی بودن و رهبری الهی را از ویژگی های مهم و بارز انقلاب مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی بیان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما بر خلاف سایر انقلابات جهان ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر انقلاب ها متمایز می کند.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید به آحاد مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح شود، گفت: این انقلاب به یاری خداوند متعال به انقلاب جهانی حضرت ولیعصر (عج) متصل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش، انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برای مردم ایران دانست که وابستگی خارجی و استبداد داخلی را از میان برداشت.
مجید خدابخش افزود: انقلاب اسلامی طی سال های اخیر در حوزه های مختلف دستاوردهای بسیار عظیم داشته است که باید به شیوه های اصولی برای نسل های جدید تشریح شود.
وی، عزت، اقتدار و امنیت کنونی جمهوری اسلامی را مدیون فداکاری ها و رشادت های مردم و خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس دانست و یادآور شد: ملت ما طی 38 سال گذشته کارهای بسیار بزرگی را به انجام رسانده اند که دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله آنها محسوب می شود.
خدابخش، خدمتگذاری به آحاد مردم را از مطالبات به حق و مهم مردم از مسئولان و مدیران اجرایی بیان و اظهار کرد: کارگزاران نظام اسلامی باید شکرگذار نعمت مردم بصیرت باشند و این جز با مردم داری و با مردم بودن محقق نمی شود.
وی ادامه داد: اگر امروز فردی مسئولیت گرفته و بر مسند مقام تکیه زده است باید بداند که همواره در خدمت مردم باشد و اگر کسی در این کسوت ها نمی تواند خدمت کند باید خودش کناره گیری کند، در غیر این صورت او خائن به ملت و انقلاب تلقی می شود.
خدابخش با بیان اینکه پس از 38 سال از انقلاب اسلامی هنوز مشکلات و کاستی هایی درکشور وجود دارد، گفت: باید توجه داشت که این کشور از بدو انقلاب تاکنون با انواع تحریم ها مواجه بوده است و جنگ هشت ساله علیه این کشور مشکلات عدیده ای را به مردم تحمیل کرد.
وی اضافه کرد: اهداف شهدا و آرمان های امام و منویات مقام رهبری با خدمت به مردم قابلیت تحقق دارد.
استاندار آذربایجان شرقی از مدیران اجرایی خواست تا در ایام دهه فجر به میان مردم رفته و خدمات خود را تشریح کنند و در صورت وجود مشکلات نیز از آنها عذرخواهی کنند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.