به گزارش ایرنا، اندرسون فلمینگ روز شنبه در حاشیه برگزاری آزمون آخرین مرحله کلاس مربیگری بین المللی که در ورزشگاه 15 هزار نفری سردار آزادگان قزوین برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: این کلاس ها به عنوان نخستین دوره مربیگری حرفه ای آسیا از سوی فدراسیون فوتبال ایران برگزار می شود.
فلمینگ ادامه داد: این دوره با حضور 24 مربی از یک سال قبل در ایران آغاز و هم اکنون نیز 15 مربی از سراسر کشور در این آزمون رقابتی حضور دارند.
به گفته وی، در آخرین مرحله دوره مربیگری حرفه ای مباحث مختلف از جمله مسایل علمی، تربیت بدنی، ذهنی، تاکتیتکی و تکنیکی مطرح خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تیم های لیگ برتری ایران در آینده مجبور به استفاده از مربیان حرفه ای خواهند بود، ادامه داد: بدون شک حضور مربیان در این دوره از کلاس ها باعث رشد و ارتقای فوتبال ایران می شود.
این داور بین المللی فوتبال اضافه کرد: خوشبختانه حاضران در نخستین دوره مربیگری حرفه ای آسیا ترکیبی از مربیان قدیمی با تجربه و جدید هستند.
فلمینگ از کیفیت این دوره آموزشی و حضور موفق 2 مربی قزوینی حاضر در آن اظهار رضایت کرد و گفت: همه حاضران در دوره مربیگری حرفه ای به خوبی از عهده وظایف خود در آزمون ها برآمده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به اینکه این دوره مربیگری حرفه ای از طریق ای. اف. سی برگزار می شود، من از سوی یوفا به عنوان مدرس اعزام شده ام.
وی ادامه داد: ای اف سی از یوفا درخواست معرفی مربی جهت انجام یک دوره آموزش مربیگری حرفه ای در ایران را داده بود که با توجه به سابقه حضور یک ساله من در این کشور، یوفا مرا برای این دوره معرفی کرد.
رئیس هیات فوتبال استان قزوین نیز در این رابطه به ایرنا گفت: دوره مربیگری بین المللی در واقع مرحله نهایی این آزمون است که استان های شرکت کننده از جمله قزوین به دلیل فراهم بودن زیرساخت ها و امکاناتی نظیر زمین چمن و مکان آموزشی، میزبانی آن را پذیرفت.
حسین باجیوند ادامه داد: مدرس این دوره قبل از قزوین در شهر انزلی حاضر بود.
مجید رضایی دروازه بان اسبق تیم های ملی و استقلال به همراه میرمسعود میرزاده از مربیان باسابقه استان 2 مربی قزوینی حاضر در نخستین دوره مربیگری حرفه ای فوتبال به همراه 13 مربی دیگر بودند.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.