به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، حسن پسندیده در نخستین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی این استان، افزود: با توجه به نقش آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه، تشکل ها، ظرفیت های خوبی در این زمینه به حساب آمده و می توانند با همکاری کانون های دانشجویی و رسانه ها نقش ارزنده ای را ایفا کنند.
وی با اشاره به ظرفیت و تهدیدهای محیط زیست موجود در استان، ادامه داد: با وجود تخریب های صورت گرفته در برخی مکان های زیست محیطی این استان، خوشبختانه این منطقه از توانایی و پتانسیل های بالایی در حوزه تنوع زیستی بی نظیر برخوردار است.
پسندیده در ادامه به موضوع باغستان های سنتی قزوین اشاره کرد و ادامه داد: باغ های موجود با سابقه بیش از یک هزار ساله خود به عنوان یک میراث تاریخی به شمار آمده که با دقت فراوانی باید از آن مراقبت کرد چراکه هر نوع تخریب در آن شرایط آب و هوایی این شهر را متغیر می کند.
وی اضافه کرد: به طور قطع این اداره کل با تمام وجود سعی و تلاش خود را جهت رفع مشکلات زیست محیطی استان به کار خواهد بست اما باید توجه داشت که نگاه به مولفه محیط زیست باید فراگیر بوده و از هر گونه یک جانبه گرایی نیز پرهیز شود .
به گفته وی، ما نیازمند به تغییر نگرش ها و رشد هستیم به شرط تحقق توسعه پایدار که در آن کمترین خسارت و آسیب به محیط زیست وارد شود.
در ادامه، سازمان ها و تشکل های مردم نهاد حاضر در این نشست ضمن پرداختن به برنامه ها و فعالیت های خود، دغدغه و نگرانی های موجود در حوزه زیست محیطی استان را مطرح و خواستار همکاری جدی اداره کل محیط زیست استان با آنان شدند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.