به گزارش ایرنا، شرکت ایران قوطی با قدمت 40 ساله در زمینه تولید انواع قوطی فلزی شیر خشک، کنسرو، کمپوت و رب گوجه فرنگی در شهرک صنعتی البرز استان قزوین مستقر است و پیش از تعدیل نیرو 150 کارگر داشت.
رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان البرز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت ایران قوطی و قوطی سازی آذر جزو بهترین برندهای این صنعت در کشور هستند اما مدیریت نامناسب، آن را به تعدیل نیروها و فروش تجهیزات برای پرداخت معوقات و دیون کارگران کشانده است.
وحید انتظاری افزود: البته مدیران شرکت کاهش تقاضا را دلیل اصلی برای تعدیل نیرو می دانند درحالی که نباید کاهش سفارش برای این چنین شرکت هایی عامل اصلی زمین گیری و تعدیل نیرو باشد.
وی ادامه داد: به هرحال اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی طبق وظایف ذاتی خود به شکایت کارگران برای دریافت حقوق و معوقات چندماه رسیدگی کرد و پرونده شکایت آنها به مرحله اجرای حکم و توقیف اموال شرکت رسیده است.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر نگرانی کارگاران از این است که مبادا اموال شرکت توسط سایر دستگاه ها از قبیل تامین اجتماعی توقیف شود و در نهایت معوقات کارگران مثل گذشته، پرداخت نشده باقی بماند.
وی افزود: برای رفع این نگرانی به کارگران قول داده شد که معوقات آنها از دیون ممتاز بوده و حتما در صورت توقیف اموال شرکت ابتدا مطالبات آنان پرداخت می شود و در مرحله بعد به مطالبات دستگاه ها رسیدگی می شود.

**تامین اجتماعی برای رفع مشکلات کارگران تلاش می کند
مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز قزوین در خصوص حضور چند تن از کارگران این شرکت مقابل تامین اجتماعی شهر الوند به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان تامین اجتماعی هیچ نقش و فعالیتی در خصوص فروش دستگاه های این کارخانه نداشته و کارگران بعد از اطلاع از این موضوع تجمع خود را ترک کردند.
محمد نصیری ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی همکاری بسیار خوبی برای رفع مشکلات این کارگران داشته و سعی کرده است مشکلات مراجعه کنندگان این شرکت را با نهایت توان حل نماید.

**مشکل کارگران ایران قوطی در کمیسیون امنیت کارگری مطرح شده است
مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: کارگران شرکت ایران قوطی به دلیل پرداخت نشدن حقوق و معوقات خود چندین بار مقابل دستگاه های مختلف حضور یافته و خواستار رسیدگی به مشکلات این واحد شده اند.
یوسف جهانی پور افزود:مشکل این واحد تولیدی در کمیسیون امنیت کارگری اداره کل سیاسی استانداری قزوین مطرح شده و با حضور دستگاه های اجرایی برای حل مشکل آنها تدابیر لازم اتخاذ شد.
وی افزود: متاسفانه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی ناشی مسائل مدیریتی می باشد که در مراحل بعد مشکلاتی را برای استان ایجاد کرده است.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی و 16 شهر و ناحیه صنعتی دارد.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.