به گزارش ایرنا، این کنفرانس با مشارکت استانداری و پارک علم و فناوری قزوین و دانشگاه های صنعتی امیر کبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، زنجان و تبریز برگزار شد.
200 مقاله علمی از سوی دبیرخانه این برنامه علمی دریافت شده بود که از این بین 140 مقاله پذیرش و مقالات برتر در کنفرانس به شکل شفاهی یا پوستر ارایه شد.
مدل سازی در ابعاد نانو، نانو بیوتکنولوژی، نانو پزشکی، نانو متریال، نانو کامپوزیت ها، انرژی های تجدید پذیر، نانو مارکت و نانو بیزنس از جمله محورهای این کنفرانس علمی را تشکیل می دادند.
در این همایش چهار سخنرانی تخصصی نیز در حوزه کاربرد نانو در تولید انرژی های تجدید پذیر و وسایل الکترونیکی، ساخت مواد دوبعدی و درمان سرطان توسط اساتیدی از دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران انجام شد.
برگزاری کارگاه های تخصصی تجاری سازی فناوری نانو و کاربرد آن در حوزه تولید و کسب کار و آشنایی با تجارب شرکت های موفق و ناموفق در حوزه نانو از دیگر برنامه های این کنفرانس بود.
سند توسعه و چشم انداز فناوری نانو استان قزوین نیز در این همایش رونمایی شد.
دبیر این کنفرانس در جمع شرکت کنندگان در این برنامه علمی گفت: در چشم انداز علمی کشور توجه ویژه ای به حوزه تانو تکنولوژی و میکرو تکنولوژی شده است.
فرزاد ابراهیمی افزود: این کنفرانس با هدف تبادل علمی بین پژوهشگران و نخبگان و همچنین آشنایی با یافته های جدید در حوزه نانوتکنولوژی در حال برگزاری است.
نانو تکنولوژی یا ریز ذره ها جزو فناوری های جدید است که به توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستمهای جدید با در دست گرفتن کنترل در سطوح مولکولی و اتمی و استفاده از خواص آن مربوط می شود.
کاربرد این فناوری به بخش های مختلف از جمله صنعت غذا و دارو، پزشکی، انرژی، الکترونیک، رایانه و هوافضا اختصاص دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.