مجتبی زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: هم اینک 720 کانون بسیج اساتید در سطح دانشگاههای کشور فعالیت دارند.
وی ادامه داد: رویکرد دوره جدید بسیج اساتید حل المسائلی و مهمترین کار ما تمرکز بر حوزه علمی، پژوهشی، فرهنگی و معنوی درون دانشگاهها است. دانشگاهی که با جامعه، صنعت و حوزه فرهنگ و فناوری ارتباط برقرار کند.
رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: نظام آموزشی هم اینک متناسب با آمایش سرزمینی نیست. نظام مدرک‌ گرایی در دانشگاهها حاکم است و این نظام آموزشی منجر به مهارت آموزی و فن نمی شود.
وی افزود: بسیج اساتید در استانها بنا دارد متناسب با مزیتها و محورهای توسعه ای هر استان مداخله کند، به کمک استانداران و فرمانداران بیاید و بتواند با مشکلات مردم و حل آنها گره بخورد. بسیج اساتید می خواهد مجموعه تخصصهای خود را با روحیه جهادی در اختیار کارگزاران و برنامه ریزان قرار دهد. با دولت و رئیس جمهوری هم مکاتبه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. کار انجام نشده و لاینحل وجود ندارد لذا باید راههای علمی را به رسمیت بشناسیم.
زارعی ادامه داد: در قالب اندیشکده های مطالعات راهبردی در سطوح ملی و حاکمیتی مسائل و مشکلات را بررسی و چاره اندیشی می کنیم.
وی همچنین به برنامه های امسال سازمان بسیج اساتید اشاره و بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی و بین المللی شهید چمران با رویکرد حل المسائلی ایران و جهان اسلام و همچنین راه اندازی راهیان و اردوهای علم و فناوری برای نشان دادن عظمت و پیشرفتها به سیاستمداران، سفرا، رایزنان فرهنگی و نمایندگان دیگر کشورها از برنامه‌های امسال بسیج اساتید است. همچنین به دنبال تقویت و توسعه ارتباط متخصصان و اساتید بسیجی با مساجد محل سکونت خودشان هستیم.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.