به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، اکبر کشت پرور افزود: متخلفان دستگیر شده که اقدام به زنده گیری پرنده بلدرچین کرده بودند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل در مناطق و شکارگاه های حوزه استحفاظی این شهرستان دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: این شکارچیان با استفاده از یک رشته تور زنده گیری پرنده اقدام به صید بلدرچین کرده بودند که هفت قطعه از این پرنده نیز از آنها کشف و ضبط شد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان البرز ادامه داد: ماموران پس از دستگیری متخلفان نسبت به ضبط تجهیزات، ادوات و پرندگان صید شده اقدام کرده و در نهایت نیز آنان را جهت رسیدگی به پرونده به مراجع قضایی استان معرفی کردند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در مناطق رودبار الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع است.
همچنین دشت الله آباد، مناطق فتح آباد بوئین زهرا و عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.