به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ، اکبر کشت پرور افزود: به دنبال گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان سه نفر از متخلفین که اقدام به شکار 22قطعه کبوتر وحشی فاخته در حوزه این شهرستان کرده بودند ، شناسایی و دستگیر شدند.
وی اظهار کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در یک عملیات، یک متخلف را که با استفاده یک قبضه اسلحه شکاری تک لول ساچمه زنی و 18تیر فشنگ یک قطعه کبوتر وحشی را شکار کرده بود دستگیرکردند.
وی ادامه داد: همچنین در منطقه دیگری نیز دو فرد متخلف را که 21 قطعه فاخته را شکار کرده بودند دستگیر و از آنان دو قبضه اسلحه دولول و تک لول ساچمه و 10تیر فشنگ کشف و ضبط شد.
کشت پرور بیان کرد: پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی استان قزوین ارسال شد.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390** 6012خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.