به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاوش شمسی پور افزود: این افراد در عملیات های ضربتی یگان حفاظت دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت اداره کل در اراضی یالیان یک فرد متخلف با یک قبضه سلاح ساچمه زنی قاچاق به همراه 2 تیر فشنگ و در ارتفاعات روستای اردبیلک یک فرد متخلف دیگر را با سلاح ساچمه زنی غیر به همراه 25فشنگ به جرم شروع به شکار دستگیر کردند.
شمسی پور ادامه داد:در مورد دیگری یک فرد متخلف به همراه سلاح شاچمه زنی تک لول در مناطق الموت غربی به جرم شروع به شکار توسط ماموران پاسگاه سرمحیط بانی الموت غربی دستگیر شد.
وی همچنین گفت: در تاکستان نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست این تاکستان 2 فرد متخلف را قبل از انجام شکار دستگیر و از آنها یک قبضه سلاح شکاری گلوله زن و یک قبضه سلاح ساچمه زن کشف و ضبط شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: 2 فرد متخلف نیز در آبیک به جرم شکار پرنده فاخته توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر و از آنان لاشه هفت قطعه فاخته و 2 قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه در حوزه شهرستان البرز نیز یک متخلف با یک قبضه سلاح شکاری تک لول نیز دستگیر شد،افزود: پرونده متخلفان جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.
این مسئول از مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با سامانه 1540تماس بگیرند.
طی نیمه اول سال جاری 50 شکارچی متخلف در استان قزوین دستگیر شده اند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و منطقه حفاظت شده الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه شکار ممنوع هستند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.