حجت الاسلام غلامرضا عادل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه باید به گونه ای باشد تا فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل شدن بقاع به قطب فرهنگی محقق شود.
وی اظهار کرد : در چند سال اخیر در سطح امامزاده های استان فعالیت های فرهنگی خوبی صورت گرفته ولی هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و لازمه تحقق این امر تبدیل فعالیت های سنتی در سطح بقاع به فعالیت های به روز است و باید برای همه اقشار جامعه در همه رده های سنی برنامه های فرهنگی اجرا شود.
حجت الاسلام عادل بیان کرد: اجرای طرح آرامش بهاری ، ضیافت الهی ، یاس نبوی و دیگر برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های شاخص این اداره کل است که درراستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سطح بقاع متبرکه استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه نسبت به گذشته افزایش یافته و برنامه های ارزشمندی در بقاع متبرکه انجام شده که نشان از تلاش دست اندرکاران مجموعه اوقاف و امور خیریه دارد.
وی اظهار کرد: پاسخ به پرسش‌های جوانان، انجام مشاوره‌های خانواده، ازدواج و وقف و کارهای فرهنگی نمونه‌ای از فعالیت‌های اوقاف در بقاع متبرکه است که نیاز است همچنان این برنامه ها هدفمندتر از قبل اجرا شود.
استان قزوین دارای 226 امامزاده، 20 بقعه متبرکه، یک بقعه انبیاء و چهار مقبره است.
امامزاده حسین (ع) فرزند امام رضا (ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده یعقوب (ع)، محمد حنفیه، سلطان سیدمحمد (ع)، امامزاده اباذر (ع)، آمنه خاتون (س)، حلیمه خاتون (س)، زبیده خاتون (س)، بی بی شهربانو (س)، چهار انبیاء( بارگاه چهار پیامبر بنی اسرائیل) و امامزاده علی اصغر (ع) از جمله بقاع متبرکه و امامزاده های معروف استان قزوین است .
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.