به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در جمع اعضای شوراهای این شهرستان افزود: پارلمان شهری محلی است که با ارائه خدمات متناسب با خواست مردم، علاوه بر کسب رضایتمندی در جامعه، به دنبال اعتماد عمومی نیز هست.
وی با اشاره به اینکه شوراها اعتبارشان را مدیون اعتماد مردم دانسته و مصرانه نیز باید بر تصمیمات اتخاذ شده حوزه های خود نظارت داشته باشند، ادامه داد: شوراها و اعضای آن تحت هیچ شرایطی نباید با پیگیری منافع شخصی دست به معامله باشهردارن بزنند و اطمینان و اعتماد جامعه را سلب کنند.
سرپرست فرمانداری شهرستان البرز نیز در این همایش با اشاره به سابقه تاریخی تشکیل شوراهای کشور، گفت: در حکومت اسلامی مشارکت در امر شوراها پشتوانه ای ایدئولوژیک داشته که تاریخ آن به صدر اسلام و سیره و روش حکومتی پیامبر گرامی اسلام (ص) و دستورات الهی در قرآن کریم باز می گردد.
محمد نصیری در ادامه نقش شوراها در قانون اساسی کشور و اهمیت جایگاه این نهاد در نزد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان را بیانگر اهمیت فراوان این نهاد در نظام اسلامی دانست.
سرپرست فرمانداری البرز از جمله مهمترین دستاوردهای شوراها را تاسیس دهیاری ها جهت خدمت به بخش عظیمی از مردم و روستاییان توصیف کرد و ادامه داد: نقش شوراهای اسلامی شهر، به ویژه روستاها در حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع آبی را باید مهم ارزیابی کنیم و از اعضای آن بخواهیم تا از حاشیه های آن دوری کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز نیز در این رابطه اظهار کرد: شوراها و شهرداران در تصمیماتی که اتخاذ می کنند تنها باید منفعت و صلاح جامعه را در نظر گرفته و بر هزینه ها نیز نظارت بیشتری اعمال نمایند.
محمود محمود خانی همچنین از شوراها خواست پیش از بررسی مصوبات شورا در کمیسیون تطبیق هیچ گونه قول و قراردادی را منعقد نکنند تا از موازی کاری و دستبرد در بیت المال پیشگیری شود.
شهرستان البرز با 250 هزار جمعیت، دارای چهار شهر و 17 روستا بوده و در 15 کیلومتری شرق قزوین واقع شده است.
9884/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.