به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با اعضای ستاد سلامت استان با تاکید بر اینکه پیشگیری برای ارتقای سلامت جامعه ضرورت دارد، افزود: کاهش تراکم جمعیت در حوزه درمانی نیازمند آن است که در بحث پیشگیری سرمایه گذاری و فرهنگ‌ سازی بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه هنوز فرصت ‌های بی شماری در حوزه پیشگیری وجود دارد که مورد استفاده قرار نگرفته، اضافه کرد: پیشگری نقش مهمی در جلوگیری افراد از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارد و ارتقای آگاهی‌ جامعه برای داشتن تغذیه مناسب در همین راستا قرار دارد و معضلات حوزه درمانی را کاهش می‌دهد.
امام جمعه قزوین بر ضرورت نظارت در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: کتاب‌هایی مانند احکام السلطانیه ماوردی در فرهنگ دینی ما تالیف شده‌ که قدمت هزار ساله دارد و در آن آموزش‌های دقیقی در حوزه بهداشت ارائه شده که بیانگر سابقه بهداشت در فرهنگ ما است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: با چنین قدمت و فرهنگ غنی که ما در حوزه بهداشت و درمان داشته‌ایم نباید امروز اروپایی‌ها پرچمدار این حوزه باشند و ما از آنها الگوبرداری کنیم، در حالی که زمانی مستشرقین از منابع و کتب علمی ما بهره‌برداری کرده‌ و امروز همان‌ ها را به ما عرضه می‌کنند.
وی به معضلات و مشکلات بیماری‌ های صعب‌العلاج برای خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: چنین بیماری هایی همه اعضای خانواده را درگیر خود می کند و مشکلات بی شماری را نیز برای جامعه درمانی به همراه می‌ آورد و اینها نشان می‌دهد بر روی نظارت‌ها و پیشگیری‌ها باید بیشتر کار کنیم.
آیت‌الله عابدینی در ادامه به اهمیت اعتمادسازی و جلوگیری از آسیب به اعتماد مردم در حوزه بهداشت و درمان اشاره و افزود: باورها و اعتماد مردم در حوزه سلامت نباید آسیب ببیند، بلکه باید آگاهی کامل نسبت به داروهایی که به بازار عرضه می‌شود و زمینه‌های درمانی آن وجود داشته باشد.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه نباید بین طب سنتی و مدرن تقابل به وجود بیاید، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در این 2 نوع طب نهایت استفاده را به عمل آورد و اجازه ندهیم بین این 2شیوه درمان تقابل و ستیز به وجود بیاید زیرا در بسیاری موارد نیازمند طب سنتی و در برخی جاها نیز نیازمند طب مدرن هستیم.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.