به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: متاسفانه در جاهایی شادی و نشاط مشاهده می شود که جای منکر و معروف در جامعه جا به جا می شود و ابتذال را به جای نشاط در جامعه معرفی می کنند.
وی ادامه داد: داشتن مجوز از یک دستگاه یا صداوسیما لازمه مشروعیت برنامه ها نیست از همین رو باید فعالیت ها متناسب با شاخص اسلام باشد.
نکونام با بیان اینکه ابتذال و اسطوره سازی های غلط در تضاد با اسلام است، تصریح کرد: وظیفه داریم نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشیم و همه برنامه ها را با شاخص ولی فقیه سنجش کنیم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیه 112 سوره بقره مبنی بر ویژگی های یک جامعه قرآنی اظهار کرد: یک جامعه قرآنی تسلیم در برابر احکام الهی بوده و نیکوکاری بر آن حاکم است.
نکونام با بیان اینکه نمی توان با انجام کار گناه برای مردم شور و نشاط ایجاد کرد، افزود: در مقابل می توان با احسان، خیرخواهی، نیکوکاری و تسلیم در برابر اسلام، جامعه ای بانشاط فراهم کرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با تاکید بر ضرورت وحدت مردم مسئولان افزود: این استان بیشترین نیاز را به وحدت و یکپارچگی دارد از همین رو باید با پرهیز از اختلافات موجب ارتقای استان شویم.
وی همچنین گفت: ایام نوروز امسال مصادف با ماه رجب ماه سراسر نور و فضیلت است که باید از روزهای بافضیلت این ماه بخوبی بهره گرفت.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم بر تقویت باورمندی به اصل قیامت، تصریح کرد: با نگاهی به اجزای عالم می توان بخوبی دریافت که خداوند مرگ و حیات را در کنار هم قرار داده و این بالاترین نشانه وجود قیامت است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.