به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در نخستین نشست شورای ورزش استان قزوین در سال جاری افزود: پخش زنده این همایش از شبکه سه سیما یک فرصت مناسب برای معرفی ظرفیت های استان است که از آن باید به شکل مناسب استفاده کرد.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه هایی بدون شک موجب ارتقای نشاط شهروندان می شود،اضافه کرد: اولین اقدام برای برگزاری مطلوب این همایش تعیین مسیر پیاده روی است و حتما باید در ابتدای این مسیر پارکینگ به اندازه کافی در نظر گرفته شود تا شاهد اختلال در نظم محیط نباشیم.
استاندار قزوین ادامه داد: اطلاع رسانی و انعکاس اخبار مربوط به این رویداد بزرگ ورزشی باید به گونه ای صورت گیرد که مردم برای حضوردر آن ترغیب شوند و فضای کاملا هیجانی و نشاط آور ایجاد شود.
وی افزود: نظم و امنیت این همایش نیز باید توسط نیروی انتظامی،بسیج و اداره کل اطلاعات تامین شود تا در برگزاری این رویداد شاهد بروز حادثه و ناامنی نباشیم.
زاهدی ادامه داد: تمهیدات لازم برای تامین آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، کمک های اولیه و مسایل ایمنی در این همایش باید توسط دستگاه های مسئول اندیشیده شود.
استاندار قزوین ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان قزوین برنامه های نشاط آور را باید در قالب یک کارگروهی با حضور حوزه هنری،صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم کرده و آنها را در این همایش برای آگاهی مردم اطلاع رسانی کند.
وی افزود: حضور مردم شهرستان ها در این همایش باید به یک روز دیگر موکول شود چرا که پوشش رسانه ای این موضوع دشوار است و اگر مردم شهرستانهای استان علاقمند به حضور در این همایش هستند خود را به مسیر تعیین شده برای پیاده روی برسانند.
زاهدی ادامه داد: همه سازمان ها و تشکل های زیست محیطی و ترک اعتیاد می توانند در این مسیر پیاده روی به فعالیت پرداخته و هم اطلاع رسانی کرده و هم موجب ایجاد نشاط در این مسیر شوند.
وی همچنین گفت: باید به نوعی از حامیان مالی این همایش تقدیر کرد و تمامی هدایا و جوایز نیز به صورت حضوری به شرکت کنندگان واگذار شود تا مشکلات آتی را در این زمینه شاهد نباشیم.
استاندار قزوین افزود: به شعار سال و بحران آب نیز در این همایش باید به شکل شایسته توجه شود.

**پیش بینی حضور 200 هزار در همایش پیاده روی قزوین
رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین نیز در این نشست گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته حدود 200 هزار شهروند قزوینی در همایش پیاده روی خانوادگی که در 14 اردیبهشت برگزار می شود، حضور خواهند یافت.
محمد رضایی با اشاره به علاقه مندی مردم استان به برنامه های مرتبط با ورزش همگانی،افزود: در سال گذشته 133 همایش پیاده روی در شهرها و روستاهای استان برگزار شد که همگی با استقبال خوبی مواجه شدند.
وی اضافه کرد: برخی از این همایش های پیاده روی به صورت زنده از شبکه های سراسری و استانی پخش شدند و در سال جاری نیز همایش پیاده روی خانوادگی از شبکه سه پخش خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ثبت رکوردی تازه درکتاب گینس است،افزود: فیلیپین با 75 هزار نفر جمیعت شرکت کننده در پیاده روی رکورد دار پیاده روی جهان است و امیدواریم با حضور 200 هزار نفر در همایش پیاده روی خانوادگی رکوردی تازه را در جهان ثبت کنیم.
وی ادامه داد: هماهنگی لازم برای برگزاری این همایش و بیمه کردن تمامی شرکت کنندگان انجام شده است.
رضایی افزود: برای این حرکت جمعی 200 هزار نفری باید تمامی دستگاه ها و سازمان ها همکاری کنند تا شاهد کمترین چالش ها و مشکلات در برگزاری آن باشیم.
رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین خاطرنشان کرد: محوریت برگزاری این همایش پاسداشت مقام سه هزار شهید، گرامیداشت اعیاد نیمه شعبان، هفته معلم و روز کارگر است.
وی افزود: برای ایجاد نشاط بیشتر در این همایش از هنرمندانی همچون رامبد جوان برای خنده حکیمانه دعوت شده است و امیدواریم رکورد بیشترین تعدادی که همزمان با هم خندیدند را نیز بتوانیم در این کتاب گینس ثبت کنیم.
استان قزوین 72 هزار ورزشکار بیمه شده دارد که 10 هزار نفر از آنان مرتبط با ورزش همگانی هستند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.