به گزارش ایرنا، سیدجواد هاشمی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین، با بیان اینکه هر کشوری اگر بتواند کارتل های بزرگ اقتصادی را جذب خود کند از نظر تهاجمات نظامی نیز مصون خواهد ماند، افزود: امکان ندارد کارتل ها به دلیل سرمایه گذاری های خود اجازه تهاجم را به سایر دولتمردان بدهند.
به گفته وی، این مساله برای کشور ما، ضمن پرداختن به تقویت بنیه دفاعی کشور، می تواند کمک حال بزرگی در حوزه استقرار امنیت خارجی آن باشد.
هاشمی ادامه داد: در بخش امنیت داخلی نیز توجه به بورس بسیار حایز اهمیت بوده تا جایی که در بسیاری از کشورها از هر 2 تا سه نفر یک نفر آنها سهامدار بورس است و همین مساله می تواند جلوی بسیاری از ناهنجاری های اقتصادی از جمله اعتصابات، شورش ها و رکود تولید را بگیرد.
هاشمی، درآمدهای حاصل از توریسم در برخی کشورها را بالاتر از درآمدهای اوپک دانست و گفت: توجه به این مساله و رونق بخشیدن بورس به همراه جذب سرمایه گذاری های خارجی می تواند کشور ما را در رسیدن به اهداف اقتصادی خود، به خصوص رفع معضل بیکاری و تولید پایدار رهنمون سازد.
مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بخش مهم و پررنگی از فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی به این وزارتخانه باز می گردد، ادامه داد: اگر می خواهیم به درآمدهایی غیر از نفت بیاندیشیم و از اقتصاد تک قطبی خارج شویم باید به سایر بخش های اقتصادی از جمله مالیات و سرمایه گذاری های خارجی توجه خاصی کنیم.
وی ادامه داد: سهم مالیات از بودجه عمومی برخی کشورها تا 85 درصد بوده در حالی که این میزان در کشور ما حدود 35 درصد از بودجه عمومی را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان قزوین نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف نظام مقدس اسلامی، اخلاق محوری است که الحمدالله این استان جایگاه بزرگان این عرصه در کشور بوده است.
فرزین بهنامی فر اضافه کرد: خوشبختانه وزارت اقتصاد و امور دارایی دارای اهداف راهبردی بوده و طرح های بزرگ خود را با برنامه ریزی های مدون به سرانجام می رساند.
وی، کسب موفقیت در بخش های مختلف از جمله ارتقای سلامت، مقایله با فساد، شفافیت سازی در آمار و ارقام، تقویت معیشت کارکنان، ایجاد محیط فاخر، برنامه و انضباط محوری و توجه دلسوزانه مسئولان را در دستور کار این اداره کل قرار خواهد داشت.
در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات 38 ساله سیدمحمدعلی قاسمی، فرزین بهنامی فر به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان قزوین معرفی شد.
سیدمحمدعلی قاسمی از سال 86 به عنوان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین منصوب شده بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.