به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز دوشنبه در نشست تشکل های بخش خصوصی که با حضور حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: کارگروه رفع موانع تولید تاکنون به مشکلات 670 واحد تولیدی این استان رسیدگی کرده است.
وی با اشاره به صادرات 670 میلیون دلاری کالاهای تولیدی این استان در سال گذشته، ادامه داد: این میزان صادرات بیانگر فعالیت واحدهای تولیدی و بازرگانی استان بوده است.
به گفته وی، 35 هزار واحد صنفی در استان قزوین وجود دارد که 16 هزار واحد آن در مرکز استان مشغول به فعالیت هستند.
وی تعداد اتحادیه های فعال استان قزوین را 100 واحد اعلام کرد و گفت: سه هزار و 870 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری استان برای 155 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده اند.
پرزحمت اضافه کرد: برای تاسیس یک هزار و 720 واحد تولیدی استان نیز جواز صادر شده که 620 واحد آن بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری خوبی طی سال گذشته در استان قزوین صورت گرفت، افزود: 65 درصد از واحدهای شوینده، 95 درصد شیشه های داروئی و 45 درصد از شیشه فولاد کشور در این استان تولید می شود که این حجم تولید بیانگر حجم سرمایه گذاری های صورت گرفته، است.
وی به شناسایی 181 واحد صادراتی که نقش مهمی در افزایش میزان صادرات و ارتقا روند آن داشته اند، اشاره و افزود: قزوین در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت از استان های برتر به شمار رفته و اتحادیه صادراتی آن نیز با پیگیری اتاق بازرگانی مجوز خود را دریافت کرده است.
پرزحمت ادامه داد: ماهانه روسای اتحادیه ها آرا و پیشنهادهای خود را به منظور رسیدگی در کمیسیون های مربوطه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه می کنند.
وی ادامه داد: سازمان صنعت و معدن استان همچنین با دستگاه های اجرایی از جمله تامین اجتماعی و امور مالیاتی جهت رفع موانع و مسایل مربوط به واحدهای تولیدی همکاری داشته و نسبت به سایر استان های کشور نیز از مشکلات کمتری در این زمینه برخوردار بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قزوین نیز در این جلسه گفت: باید در هویت یابی کالاهای ساخت داخل و خرید آن به منظور تحقق شعار سال مقام معظم رهبری به طور جدی تلاش کنیم.
علی کشاورز قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه در عرصه رقابت، مشتری همیشه به دنبال کیفیت است از این رو باید تلاش کنیم تا بهترین محصول با برترین کیفیت روانه بازار داخل شود.
وی ادامه داد: متاسفانه سود تسهیلات بانکی در کشور از هزینه های تولید بالاتر بوده و همین موضوع مشکلات فراوانی را پیش روی تولید کنندگان داخلی قرار داده است.
کشاورز خاطرنشان کرد: با همه مشکلات، سال گذشته میزان صادرات از گمرک استان با افزایش 40 درصدی روبرو بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اضافه کرد: برای تحقق شعار امسال به دنبال راهی برای تقویت کالاهای ساخت داخل به کمک برخی از ادارات از جمله اتاق اصناف و بازرگانی هستیم.
استان قزوین دارای سه هزار و 600 واحد تولیدی، 15 ناحیه و شهرک صنعتی و یک شهر صنعتی است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.