به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: شعار سال جدید مردم را نیز در بر می گیرد و بر این اساس مردم باید در جهت خرید کالای ساخت داخل، حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از بیکاری کارگر ایرانی اراده جدی داشته باشند.
وی اضافه کرد:مسئولان نیز در راستای تحقق شعار سال باید بر اساس مسایل علمی و فنی حامی تولیدکنندگان و کشاورزان بوده و هم در صورت تقلب تولیدکننده و تولید کالای نامرغوب از همان مبداء جلوی ورود کالا به بازار را بگیرند.
وی در ادامه با اشاره به 20فروردین ماه روز ملی فناوری هسته ای اظهار امیدواری کرد که دوران اوج فعالیت های هسته ای ایران احیاء و توانمندی های کشور در این حوزه به جهانیان معرفی شود.
امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا نیز گفت: پیام امام راحل از قطع رابطه با آمریکا آن بود که مردم باید به همان نسبت که به انقلاب وفادار بودند مبارزه و دشمنی با آمریکا را همچنان تا نسل های آینده ادامه دهند.
وی با بیان اینکه هرکجا در برابر امریکا و همراهان او مخالفت شده سربلندی به همراه داشته گفت:مخالفت ما با آمریکا به معنای مبارزه با شیطان بزرگ است که زمان معینی ندارد و تا ابد ادامه دارد.
وی همچنین به سالروز تاسیس حساب 100 امام و تاسیس بنیاد مسکن اشاره و از خدمات بنیاد مسکن در روستاها و مناطق زلزله زده تقدیر کرد.
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس گفت:ملت فلسطین تنها نیستند و لشکر زیادی از تمام عالم اسلام سرنوشت خود را با آن یکی دیده و از هیچ کوششی برای نابودی رژیم منحوس اسرائیل فروگذار نمی کنند تا در آینده ای نه چندان دور این سرزمین کاملا از وجود رژیم صهیونیستی پاک شود.
وی با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله باریک بین امام جمعه فقید قزوین گفت:ایشان در ارتقای معنویت و پیشرفت های استان قزوین نقشی به سزا داشتند و باید این زحمات همواره گرامی داشته شود.
وی با تاکید بر تقوای الهی گفت:آینده جهان متعلق به متقین و پیروزی حق بر باطل است و در قرآن کریم نیز به طور ویژه ای بر آن تاکید شده است.
وی ادامه داد:در مقابل نگاه تقوایی، نگاه منفی نیز وجود دارد که در آن شیطان، دایم به دنبال القای ناتوانی و وابستگی انسان ها در هر امری به بیگانگان است و نتیجه آن وجود انسانهایی است که با تقوا آشنا نبوده و یا حتی بدتر از آن، در برابر تقوا مقاومت می کنند.
وی با بیان اینکه تمام دغدغه و آرزوی متقین عظمت اسلام و مسلمانان بوده و برای آن تلاش می کنند، افزود: با چنین نگاه تقوایی است که مصرف کالای ایرانی به یک افتخار تبدیل می شود نه اینکه صنعت دیگران را تقویت کنیم و شرکت های خود ما فرسوده و کارگران بیکار بمانند.
وی ادامه داد:این نگاه موجب می شود که گردشگری سالم درآمدزای مفید زمینه ساز صدور انقلاب شود نه اینکه فرهنگ غربی را ترویج کند.
آیت الله عابدینی گفت: با نگاه تقوای الهی باید مدیرانی انتخاب شوند که دغدغه استقلال و مصالح ملت و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی را داشته باشند.
آیت الله عابدینی اظهار کرد: بی تقوایی انسان را به ذلت و تقوا به عزت و عظمت می رساند و این عزت را ما در کشورهای مسلمان نشین و ذلت را در منافقانی می بینیم که دل در گرو کافران داشته و عزت خود را از آنها جست و جو می کنند.
امام جمعه قزوین همچنین به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بزرگترین هنر عالم آفرینش، قرآن کریم و انبیاء و امامان و کربلا هستند و در این میان هنرمندی که منشاء تغذیه فکری او عاشورا، غدیر و ایمان و تقوا نباشد در راه شیطان و اشاعه بدی خدمت می کند.
وی افزود:هنر از مقولات مظلومی است که باید هم شناخته شده و هم مورد حمایت واقع شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین سالروز شهادت امیر صیاد شیرازی و همچنین شهید صدر را نیز گرامی داشت.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.