به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین،افزود: این شخصیت برجسته نقش مهمی در مبارزات علیه رژیم ستمی شاهی در قزوین داشتند و از هدایتگران مردمی برای مبارزه با طاغوت به شمار می رفتند.
امام جمعه قزوین با اشاره به حضور باشکوه مردم در آیین تشییع این عالم در سال جاری،گفت: قدردانی مردم از مرحوم آیت الله باریک بین نشان دهنده علاقه آنان به علما و روحانیت، حوزه های علمیه و یاران امام خمینی(ره) است.
وی خاطرنشان کرد: باید ابعاد و زوایای مختلف شخصیتی آیت الله باریک بین به خوبی برای مردم استان و کشور تبیین شود.
امام جمعه قزوین همچنین گفت: ضروری است یکی از مراکز، مدارس علمیه و خیابان های اصلی شهر قزوین به نام آیت‌الله باریک ‌بین نام گذاری شود.
استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: تهیه فیلم مستند و کتاب از زندگی آیت الله باریک بین به پاس خدمات وی به مردم و انقلاب اسلامی ضروری است.
عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکه شخصیت های علمی و دینی از سرمایه های بزرگ جامعه ما محسوب می شوند،افزود: باید این سرمایه ها را به نسل های جدید خود معرفی کنیم.
استاندار قزوین همچنین گفت: مرحوم آیت الله باریک بین از شخصیت های برجسته دینی قزوین و از یاران امام خمینی(ره) بودند که زندگی خود را در راه خدمت به مردم و دین وقف کردند.
وی اظهار کرد: معرفی شخصیت، سجایای اخلاقی و سیره ی زندگی این عالم فرزانه به جامعه قزوین ضروری است.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار برگزاری باشکوه آیین نخستین سالگرد درگذشت آیت الله باریک بین شد.
آیین بزرگداشت و گرامیداشت مرحوم آیت الله باریک بین همزمان با سالگرد رحلت وی 16فروردین ماه سال97 برگزار می شود.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.