به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان که در مصلی قدس زاهدان برگزار شد اظهار داشت: شهیدان معامله گرانی بودند که سرمایه خود را فدای بقای دین خداوند کردند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما باید از شهدایی که خداوند متعال در این معامله به آنها تبریک گفت تجلیل کنیم.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: ما در دینی هستیم که طرف مقابل ما خداست اگر فروشنده نباشیم و در این بازار بزرگ تجارت حضور نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: متاع جان و مال نمونه ‌ترین متاعی است که می توان در این بازار عرضه کرد.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که اطراف ما را بحران های ناامنی فراگرفته است.
مولوی نذیر احمد سلامی اظهار داشت: ما در این خطه از جغرافیا در یک کمربند امنیتی و در جزیره ای قرار داریم.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر موازین دینی مدیریت می شود.
وی رهنمودهای ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی، موضع گیری های شفاف رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریانات و حوادث داخلی و بین المللی، تعامل خوب مسئولان با مردم و مردم با مسئولان، شهادت شهدای گرانقدر و فداکاری های نیروهای نظامی به ویژه سپاه پاسداران را عامل حفظ و بقای انقلاب اسلامی ذکر کرد.
وی بیان کرد: بزرگترین ثمره خون شهدای گرانقدر امنیت کنونی جامعه است.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی همچون جایگاه ستون فقرات در بدن انسان است.
مولوی سلامی اظهار داشت: سیاست مداران جامعه ما بر این باوراند که انقلاب کردن آسانتر از حفظ و تداوم آن است.
وی بیان کرد: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان متعهد و پایبند به انقلاب اسلامی هستند و این را بارها به اثبات رسانده اند.
وی ادامه داد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره در تمام صحنه های انقلاب اسلامی از جمله انتخابات حضوری فعال داشته اند.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از مردم سیستان و بلوچستان تجلیل می کنند.
به گزارش ایرنا کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با حضور سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، شماری از مسئولان کشوری و لشکری، اقشار مختلف مردم، ایثارگران و خانواده معظم شهدای این استان در مصلی قدس زاهدان برگزار شد.
در این مراسم از 55 کتاب شامل خاطره گویی و زندگی نامه شهدای سیستان و بلوچستان و تمبر یادبود کنگره ملی شهدای این استان رونمایی شد.
همچنین در راستای کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان اجلاسیه های شهدای روحانی، شهدای زن، فرهنگیان و نخبگان و اجلاسیه فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شده است.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری *انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.