به گزارش ایرنا امامان جمعه و جماعات، معتمدان و ریش سفیدان، اعضای شوراها و دهیاران، خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و جامعه ورزشکاران و فرهنگیان و بانوان و غیره برای عرض خیرمقدم با حجت الاسلام دهقان امام جمعه جدید خاش دیدار کردند.
امام جمعه خاش در این دیدار با تقدیر از استقبال خوب مردم این شهرستان به بیان فضیلت های بارز ماه پر خیر و برکت رمضان پرداخت و برای عموم مسلمانان بهره مندی از برکات این ماه را آرزو کرد.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان گفت: حضور وحدت بخش و روحیه تعاملی مردم منطقه نشان می دهد که خاش دارای جایگاهی ارزشمند و مطلوب برای توسعه و خدمت رسانی است.
وی بیان کرد: خدمت کردن برای مردم منطقه که با همدلی و اتحاد برای آبادانی و توسعه منطقه و تحقق اهداف نظام اسلامی می کوشند، توفیق و افتخار بزرگی است.
وی ادامه داد: رونق دادن به اشتغال و تولید و تلاش برای حل مشکلات بیکاری از دغدغه های مهم رهبری و دولتمردان و مردم محسوب می شود که به لطف خدا در این شهرستان شرایطی مطلوب برای خدمت به مردم وجود دارد.
امام جمعه خاش گفت: وحدت از ویژگی های برجسته دین بزرگ اسلام است و در این دین الهی تفرقه و جدایی معنایی ندارد و تمامی کسانی که در دایره این دین رحمت و عطوفت قرار دارند مسلمان هستند.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه بیان کرد: همگان باید با تبعیت از رهبری، خود را از صف بندی های قومی، مذهبی، جناحی و غیره دور کنیم و فرهنگ و تمدن غنی اسلام و ایران را به معنای کامل و واحد توحیدی یعنی ایران همراه اسلام ترویج دهیم.
وی اخلاق و معنویت و پیروی از سیرت پیامبر اسلام را از رمزهای مهم موفقیت در دین اسلام و موفقیت در عرصه های خدمت و تعامل با مردم عنوان کرد.
امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت شهرستان خاش نیز در این دیدار تعامل، وحدت و صمیمیت و مردم داری و مرزداری و وفادار به اسلام و کشور را از ویژگی های برجسته مردم خاش عنوان کرد و گفت: جای خوشحالی است که شخصیتی ارزشمند، دانشمند و وحدت گرا جایگزین مرحوم حاج آقای میری امام جمعه فقید خاش را گرفته است.
وی حمایت یکپارچه اقشار مختلف مردم خاش را از امام جمعه و همراهی و همگامی با دولتمردان در جهت ارائه خدمت شایسته به مردم اعلام کرد.
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی شهرستان خاش هم با برشمردن ویژگی ها و برجستگی های این بخش در حوزه های مختلف گفت: مردم این بخش همواره آماده همکاری و از شایستگان جامعه بزرگ ایران اسلامی هستند که نقش و تاثیر آنان در مباحث مختلف و کمک به حل مشکلات و توسعه منطقه ستودنی است.
در محمد کرد و ضرغام بامری از معتمدان و عایشه کرد مشاور بخشدار مرکزی شهرستان خاش نیز با عرض خیر مقدم به امام جمعه جدید این شهرستان به بیان دیدگاههای خود پرداخته و آمادگی عموم مردم را برای همکاری با ایشان اعلام کردند.
به گزارش ایرنا شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان روز جمعه حجت الاسلام غلامرضا دهقان را به امامت جمعه خاش معرفی کرد.
حجت الاسلام محمد حسین میری امام جمعه فقید خاش چندی پیش دارفانی را وداع کرد.
7310**6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.