به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلام رضا دهقان در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش اظهار داشت: مشاهده ظلم، بی عدالتی و ضایع کردن حق مسلمانان فراموش شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مهمترین دلیل قیام امام حسین(ع) بود.
وی افزود: بسیاری از انقلاب های دنیا نشات گرفته از قیام عاشورا و قیام ملت ایران است.
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته خود اظهار داشت: محبت پیامبر و خاندان رسالت در قلبهای امت اسلام جای دارد و شیعه و سنی به وجود بزرگان دین خود افتخار می کنند.
مولوی محمدعلی شهنوازی گفت: دور شدن از سیره پیامبر و بزرگان دین و عمل نکردن به احکام خداوند در روی زمین سبب گرفتار شدن مسلمانان می شود.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش نیز در خطبه های این هفته خود با محکوم کردن جنایت های بوداییان در حق مسلمانان میانمار اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کرد تا سران کشورهای اسلامی سازش و میانه روی را کنار بگذارند و اجازه دهند تا جوانان امت و مجاهدان راه اسلام با تمام قوت در صف مقابله با دشمنان قرار گیرند.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی افزود: این که سران کشورهای اسلامی رژیم غاصب صهیونیستی را به عنوان یک دولت قبول می کنند یک ضعف بسیار بزرگ است.
امام جمعه مسجد جامع امام حسین (ع) شهرستان خاش نیز در خطبه های این هفته خود گفت: اطاعت از خدا و رسول(ص) لازمه نجات امت اسلام از گرفتاری ها و مشکلات است.
مولوی عبدالواحد ریگی اظهار داشت: حضرت محمد (ص) آخرین نبی، قرآن کریم آخرین کتاب، اسلام دین کامل و کعبه بهترین عبادتگاه است بنابراین امت اسلام باید در صفی واحد عظمت و بزرگی دین خداوند را به دنیا نشان دهند.
به گزارش ایرنا شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310** 3213 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.