به گزارش ایرنا، سردار مهدی محمودی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: نیروی انتظامی بازوی کارآمد نظام در برابر تهدیدها به شمار رفته و نقش موثری در ایجاد و ارتقا امنیت اجتماعی و کاهش جرائم برعهده دارد.
وی با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند ماه جاری، گفت: این طرح تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و تلاش داریم ضمن استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات موجود به همراه همکاران آموزش دیده خود، میزان تلفات جاده ای را کاهش داده و در برقراری امنیت مسافران حداکثر تلاش خود را به کار ببریم.
سردار محمودی به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: ماموران نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی خود و در جهت حفظ و امنیت شهروندان، امسال با کشف یک میلیون و 136 هزار و 686 عدد انواع مواد محترقه موفق شاهد رشد 98 درصدی در زمینه کشف این مواد نسبت به سال گذشته بودیم.
وی ادامه داد: پلیس در این رابطه 71 عامل تهیه و توزیع مواد محترقه را دستگیر، 23 دستگاه خودرو به همراه 27 موتور سیکلت توقیف و 20 واحد صنفی متخلف نیز پلمپ کرده است.
وی با اشاره به اینکه در 11 ماه نخست امسال 233 هزارتماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 شده که 46درصد آن منجر به عملیات و 50 درصد آن نیز با راهنمایی و مشاوره پایان یافته، اضافه کرد: در این رابطه 21 هزار و 330 تماس با سامانه نظارت همگانی 197 صورت گرفته که براساس آمارهای به دست آمده شاهد کاهش 42 درصدی انتقاد شهروندان از پلیس بوده ایم.
سردار محمودی به کشف 2 تن انواع موادمخدر در 11 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این رابطه شاهد افزایش 34 درصدی بازداشت شدگان موادمخدر نیز بوده ایم.
فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در رابطه با شناسایی نقاط آلوده از نظر مسایل اجتماعی و در راستای ارتقای سطح امنیت اجتماعی، پلیس اقدام به تفتیش یک هزار و 50 منزل مسکونی کرد که در این رابطه 42 قبضه سلاح کشف و 782 نفر هم دستگیر شدند.
به گفته سردار محمودی، در سال جاری همچنین 594 هزار لیتر سوخت قاچاق، 345 هزار نخ سیگار، 78 هزار ثوب البسه و یک میلیون و 964 هزار عدد لوازم آرایشی قاچاق از سوی پلیس کشف و ضبط شده است.
9884/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.