به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت مادران گرانقدر شهدای جاویدالاثر که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد،افزود: قرآن در مورد ویژگی‌های شهدا می‌فرماید این افراد کسانی بودند که نسبت به دینِ مردم احساس مسئولیت داشتند و آنان را به تبعیت از پیغمبر (ص) و دین خدا تشویق می ‌کردند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه کسانی که در راه خدا به شهادت می رسند بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند، خاطرنشان کرد: آرزوی شهدا در لحظه ورود به بهشت این است که دیگران آگاهی پیدا کنند خداوند چگونه شهدا را مورد آمرزش قرار می‌دهد.
امام جمعه قزوین، کرامت را بالاترین جایگاه معنوی برای انسان‌ها معرفی کرد که شهدا به آن دست می‌یابند و خاطرنشان کرد: مکرمین کسانی هستند که در بهشت مورد استقبال فرشتگان قرار می‌گیرند و این خود تاکیدی بر رستگاری و عظمت شهدا است.
وی با تبریک روز زن به جایگاه والای حضرت فاطمه (س) و زن در اسلام اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار (ع) فرمودند حضرت مریم (س) سیده زنان عالم در زمانه و عصر خودشان هستند اما حضرت فاطمه (س) بزرگ‌ ترین زنان عالم از اول تا آخر عالم و در قیامت هستند و سروری و سیادت این حضرت دارای انتها نیست.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: اسلام برای مقام زن جایگاه والایی قائل است اما پیش از اسلام و در دوران جاهلیت زنان را زنده به گور می‌کردند و امروز هم شاهد جاهلیت مدرنی هستیم که با تسلیحات پیشرفته زنان و کودکان بسیاری را به خاک و خون می‌کشند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند مردان از دامن زنان به معراج می‌روند و زنان می‌توانند غیرت و شجاعت را به فرزندان خود آموزش دهند تا رسالت دینی و الهی خود را به انجام برسانند که در دفاع مقدس به خوبی شاهد نقش ارزنده زنان در این عرصه بودیم.
مردم استان قزوین سه هزار شهید سرافراز را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده اند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.