به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان قزوین که با موضوع تبیین تدوین سند توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها برگزار شد،افزود: در تمام دهه های گذشته با صرف هزینه های بسیار زیاد و با روش های سنتی و از بالا به پایین به دنبال توسعه روستاها بوده ایم اما همچون بسیاری از کارهای دیگر نتیجه مثبتی نرسیدیم.
وی با تاکید بر اتخاذ راهکارهایی برای پیشرفت روستاها و افزایش جمعیت این مناطق،اضافه کرد: بر خلاف تصور بسیاری از افراد صرفا فقر و بیکاری دلیل مهاجرت از روستا به شهر نیست بلکه زندگی شهری امروز به یک ارزش و شان اجتماعی در اذهان مردم تبدیل شده و این موضوع موجب شده تا ساکنان مناطق روستایی به سمت شهرها سرازیر شوند.
زاهدی ادامه داد: برای پیشرفت روستاها تنها تامین اشتغال آنها مهم نیست بلکه باید برای بحران کمبود آب و آموزش و سایر مسایل آنان نیز تصمیم گیری اساسی شود.
وی در ادامه با اشاره به موضوع بعدی این نشست با عنوان طرح جامع مقابله با آلودگی هوای استان قزوین، گفت: بخشی از ریزگردها از خارج و بخشی از آن نیز از داخل کشور هستند که باید با اقدامات موثر با همکاری دستگاه های مختلف نسبت به حل و رفع آن اقدام شود.
زاهدی افزود: تغییر کاربری فضای سب مگر در موارد لازم و اضطراری ممنوع بوده و از اول خلقت انسان بر حفظ فضای سبز تاکید شده اما در عمل خلاف این موضوع اتفاق افتاده که باید روند آن معکوس شود.
وی درباره استفاده از انرژی های تجدید پذیر برای کاهش آلاینده ها با تاکید بر اجرای طرح های این حوزه نیز گفت: از پیش نیز تاکید کرده ایم تمام زمین های مربوط به مجوزهای ساخت نیروگاه های انرژی خورشیدی که اجرا نشده اند باید پس گرفته شود.
استاندار قزوین با موافقت با طرح جامع مقابله با آلودگی هوا،گفت:این مصوبه از اول سال آینده اجرایی خواهد شد و دستگاه های مربوطه نیز هرسه ماه یک بار باید گزارشی از عملکرد خود در این زمینه بدهند تا فعالیت آنها در این حوزه مورد ارزیابی قرار بگیرد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.