جواد حق لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعت هفت صبح امروز بارش برف در گردنه های آوج واقع در مسیر قزوین-همدان، قسطین لار و بهرام آباد در مسیر قزوین-الموت و طالقان در مسیر آبیک-طالقان آغاز شده است.
وی با اشاره به نمک پاشی سطح گردنه های برف گیر استان قزوین از سوی عوامل راهداری، اضافه کرد: با توجه به محدودیت دید و لغزنده بودن سطح راه ها، به رانندگان توصیه می شود ضمن حرکت با سرعت مناسب در سطح جاده، با ماموران راهداری مستقر در سطح راه ها نیز همکاری لازم را به عمل آورند.
حق لطفی ادامه داد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه ناپایداری هوا در 2 روز آینده، به رانندگانی که قصد عزیمت از راه های استان قزوین را دارند توصیه می شود ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و سلامت برف پاک کن های وسیله نقلیه خود، توشه زمستانی، آب آشامیدنی و لباس گرم همراه داشته باشند.
به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، در حال حاضر 15 تیم این اداره در حالت آماده باش کامل قرار داشته و چهار تیم نیز عملیات اجرایی در سطح راه ها را برعهده دارند.
استان قزوین دارای 6 هزار و 671 کیلومتر راه بوده که 217 کیلومتر آن آزادراه، 267 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 367 کیلومتر راه اصلی و فرعی و چهار هزار و 820کیلومتر راه روستایی است.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.