به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دانش آموزان برگزیده کشوری مدرسه قرآنی مدینه‌الرسول قزوین افزود: دانش آموزان باید به عنوان میوه‌های شجره طیبه انقلاب اسلامی از این دستاورد اطلاع داشته باشند.
وی تصریح کرد: همانطور که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر بوده و هستیم، در عرصه قرآنی نیز پیشرفت‌ها بسیار چشم‌گیر بوده و اینها بخشی از ثمرات انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: پس از گذشت 39 سال از انقلاب اسلامی شاهدیم کشورمان با شتاب در حال حرکت و پیشرفت در عرصه‌های دینی و علمی است و با این سرعت به ظهور منجی عالم بشریت (عج) متصل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: در احادیث تاکید شده که محال است قرآن و اهل بیت (ع) از یکدیگر جدا شوند و حق نداریم بگوییم کتاب خدا و یا اهل بیت (ع) به تنهایی ما را بس است و این 2 باید در کنار یکدیگر دیده شوند.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اهل بیتی بودن به معنای انس با نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ذکر است و اگر این‌ها را در کنار یکدیگر داشته باشیم و مورد توجه قرار دهیم، اثرش بیشتر می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، درک معانی قرآن را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: درک معانی قرآن می‌باید آنچنان مورد توجه قرار گیرد و در جان تلاوت کننده نفوذ کند که پس از قرائت هر آیه شوق قرائت آیات دیگر را داشته باشد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.