در این مطلب که نسرین افشار محرابی کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی آنرا نگارش کرده، آمده است: هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی ایرانی، عربی و هندی می باشد که به زبان‌های متعددی منتشر شده است.
نویسنده این مطلب این اثر را اولین کتاب بلند داستانی در ایران زمین معرفی کرده است که نقل داستان‌های آن بین مردم ایران و حتی اقوام همسایگان رواج داشته و در اصل یک گردآوری است از مجموعه‌ حکایت‌های مختلف که نویسنده‌ آن مشخص نیست.
تاریخ دقیق نگارش کتاب نیز نامعلوم است، اما تکنیک و فرم نگارش،قصه در قصه و نقل داستان‌ها از زبان جانوران ما را به حدود سه هزار سال پیش رهنمون می‌کند.
در این مطلب همچنین نوشته شده هزار و یکشب یک اثر شرقی و به طور اخص ایرانی است که فرآورده‌ میراث فرهنگی ایران،هند و عرب است و از تلفیق قصه‌ها و افسانه‌های این سه قوم برآمده است.
ورودی های قزوین معرف هویت تاریخی شهر نیست تیتر اول این روزنامه است که با قلم مریم میرحسینی به عدم ساماندهی مناسب ورودی های شهر پرداخته است.
خبرنگار ولایت در ابتدای این گزارش نوشته است ایجاد کمربندی، افزایش سرعت عبور و مرور خودرو در شهر، نبود زیرساخت‌های موردنیاز گردشگری، ایجاد شکاف در بافت تاریخی با اجرای پروژه‌هایی مانند خیابان انصاری شرقی،آشفتگی بصری ورودی‌های شهر و موارد مشابه دیگری رسیدن به قزوین، مقصد گردشگری را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.
موسیقی قزوین، از اقبال آذر تا عارف قزوینی در گفت و گو با استاد محمد وکیل ها،اوج و فرود طلا در بازار قزوین، تخلف 5/3 درصدی رانندگان در جاده‌های استان به نقل از مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان و برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی در قزوین از دیگر عناوین روزنامه ولایت در این شماره هستند.
سخنان روح الله بابایی صالح نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از مشکلات فرهنگیان برای ادامه تحصیل و همچنین وضعیت مدارس شبانه روزی نیز یکی دیگر از مطالب این شماره ولایت است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سیدعبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی روزهای شنبه تا چهارشنبه در قزوین منتشر می شود.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.