سالار قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه توسط اتحادیه انجمن های اسلامی در مدارس استان قزوین برپا می شود.
رییس کمیته دانش آموزی ستاد بزرگداشت دهه فجر قزوین همچنین از اجرای 23 عنوان برنامه توسط کمیته دانش آموزی ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی در قزوین خبر داد.
این مسئول اظهار کرد: همایش های منطقه ای به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی،قدردانی از جانبازان و خانواده معظم شهدای فرهنگی و دانش آموزان منطقه،کاشت نهال توسط دانش آموزان به یاد شهدای دانش آموز و معلمان شهید در محیط‌ های آموزشی،برگزاری جشن انقلاب با برنامه‌های متنوع تربیتی در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی،برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه فجر در مدارس،دعوت از مدرسان و پیشکسوتان انقلابی برای بیان خاطرات و تقدیر از برگزیدگان مسابقات فرهنگی ورزشی از جمله این برنامه ها است.
وی همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان به ویژه شهدای مدافع حرم، گردهمایی بسیج دانش آموزی با عنوان استکبارستیزی و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، حضور دانش آموزان در مراسم میهمانی لاله ها (غبارروبی گلزار شهدا) و برنامه ریزی جهت برگزاری سلسله نشست های سیاسی اجتماعی دانش آموزی با عنوان من انقلابی ام جهت روشنگری برای دانش آموزان در کنار جشن های انقلاب را نیز از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.
قاسمی ادامه داد: همچنین ویژه برنامه استانی و نمادین نواختن زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی در سالن ورزشی دبیرستان شاهد نرگس ناحیه یک با حضور دو واحد آموزشی برگزار خواهد شد.
وی همچنین گفت: از دیگر برنامه های کمیته دانش آموزی ستاد دهه فجر استان قزوین می توان به برنامه‌ریزی برای تهیه بانک اطلاعاتی از دانش آموزان و فرهنگیان قبل از انقلاب و مصاحبه با آنها جهت انعکاس در خبرگزاری پانا و برگزاری برنامه‌های اردو و بازدید از موزه عبرت حسینیه جماران و مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برای دانش آموزان و اختصاص موضوع انشا به دانش آموزان با عناوین فجر انقلاب اسلامی در کنار برگزاری مسابقات فرهنگی هنری قرآنی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: دانش‌آموز باوری، دانش آموز یاوری و دانش آموزان محوری در تمامی فعالیت‌ها و برنامه های دهه فجر مورد توجه جدی قرار گرفته است و همچنین تاکید شده است از ظرفیت عظیم معلمان و مربیان برای راهبری دانش آموزی در این رویداد مبارک استفاده شود.
رییس کمیته دانش آموزی ستاد بزرگداشت دهه فجر قزوین افزود: تلاش کرده ایم ضمن توجه به حفظ حرمت ایام فاطمیه دهه مبارک فجر را به دهه شور و نشاط در تمامی مدارس برای توسعه و تعمیق های انقلاب اسلامی تبدیل و از ظرفیت خانواده ها و انجمن اولیا و مربیان و تشکل های دانش آموزی شامل بسیج،انجمن اسلامی،پیشتازان،هلال احمر و شورای دانش آموزی مدرسه حداکثر استفاده را ببریم.
استان قزوین دارای 230 هزار دانش آموز در 2 هزار مدرسه در سطح مناطق 14 گانه آموزشی است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.