به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای اتاق صنعت و معدن استان قزوین افزود: در حال حاضر واحدهای تولیدی ما در بحث نقدینگی مشکل خاصی ندارند اما مشکل اصلی که بخش تولید بویژه در استان قزوین با ان مواجه است فرسودگی صنایع و فناوری موجود در انها است.
وی با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از کارخانجات موفق، اضافه کرد: برخی واحدهای موفق تولیدی وجود دارند که با توسعه آنها می توان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال و رونق تولید بود.
استاندار قزوین گفت: علت تعلیلی واحدهای تولیدی باید براساس کارشناسی دقیق مشخص شده و همچنین توجیه فعال شدن دوباره آنها باید تعیین شود.
زاهدی با بیان اینکه بوروکراسی اداری یکی از عوامل کاهنده تحرک بیشتر بخش تولید است، افزود: باید کاغذبازی های اداری را برای رشد صنعت کاهش دهیم.
استاندار قزوین با اشاره به وضعیت نرخ سود بانکی تسهیلات ارایه شده به بخش تولید،اظهار کرد: نرخ سود وام به حوزه صنعت باید کاهش یابد و شاهد ارایه یارانه و مشوق های بیشتری به ابن بخش باشیم.
رییس اتاق صنعت استان قزوین نیز در این نشست گفت: در شرایط موجود فعالان بخش صنعت با مشکلات زیادی روبرو هستند که انتظار می رود دولت در زمینه حل مسایل این بخش ورود پیدا کرده و بیشتر تلاش کند.
علی محمد زمانی با اشاره به لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات ارایه شده به بخش تولید و همچنین ضرورت کاهش بوروکراسی اداری، افزود: بانک ها و ادارات به صورت بخشی به حوزه صنعت می نگرند و کمتر دید ملی و دورنمای کشوری در این حوزه قایل هستند.
وی اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی نقش مشاور را برای مسئولان دارند و باید مدیران از ظرفیت مشاوره با نخبگان فعالیت های تولیدی به منظور حل مشکلات اقتصادی بهره بیشتری ببرند.
رییس اتاق صنعت استان قزوین افزود: باید به فکر رفع موانع برای بخش تولید باشیم در حالی که بعضی دستگاه ها به جای این رویه خود، برای بخش خصوصی مانع ایجاد می کنند.
زمانی با بیان اینکه این استان در حوزه تولید بسیار مستعد است،افزود: انتظار می رود مترو هشتگرد-قزوین در کنار بندر خشک در استان راه اندازی شود تا شاهد رونق فعالیت های اقتصادی در استان باشیم.
خانه صنعت و معدن قزوین به عنوان یک تشکل غیردولتی مرتبط با بخش خصوصی از سال 79 تاسیس شده است.
6104/6012 خبرنگار: ناصر نیلی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.