منوچهر صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با صدور مجوزهای صنعتی، سرمایه‌گذاری نزدیک به 9 هزار و 550 میلیارد ریال در بخش صنعت استان پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت : همچنین با صدور این مقدار جواز کسب در بخش صنعت انتظار می رود تا پایان بهره برداری این واحدها بیش از هشت هزار شغل جدید در استان سمنان ایجاد شود.
صادقی با اشاره به سرمایه گذاری بیش از 50 هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت سمنان در سال 96، تصریح کرد : در 9 ماه گذشته امسال واحدهای صنعتی استان با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و به فعالیت مشغول شده‌اند.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان با بیان این که بیش از 46 هزار نفر در بخش صنعت استان فعالیت دارند، گفت : در 9ماهه گذشته برای بیش از 900 نفر در بخش صنعت اشتغال ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد : تنها راه افزایش رونق کسب و کار در استان سمنان توجه به زیرساخت های صنعتی است و باید دولت دوازدهم در برنامه های طولانی مدت به این امر توجه کند.
صادقی یادآور شد : تسهیلات رونق تولید امید را برای بازگشت واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیر فعال به چرخه تولید دوچندان کرد و از این حیث صاحبان واحدهای صنعتی قدردان زحمات دولت هستند.
به گزارش ایرنا، نرخ مشارکت اقتصادی در استان سمنان بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، 46.1 درصد است و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 85 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شد، تاکنون بیش از چهار هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.

7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.