ابوالفضل حسینی مراد آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این تعداد از زندانیان آزاد شده شامل 234زندانی مرد و شش زندانی زن است.
وی جرائم غیر عمد را شامل محکومیت مالی، مهریه ، تصادف و دیه دانست اظهار کرد: میزان کل بدهی این تعداد از زندانیان 187میلیارد ریال بوده است که بخش زیادی از آن با تلاش های ستاد دیه منجر به گذشت شاکیان شد.
حسینی مراد آبادی یادآور شد: همچنین با کمک خیرین و حمایت های ستاد دیه استان 15نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در این استان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود باز می گردند که عمده این مددجویان فاقد سوابق کیفری هستند.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت های خیرین و نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی بهترین روش در نظام حقوقی و حاکمیتی است که در این زمینه برای کمک به اقشار آسیب پذیر باید از آنها بهره برد.
مدیر ستاد دیه استان قزوین به نقش ستاد دیه برای کاهش تعداد زندانیان اشاره کرد و افزود: به طور یقین انجام فرایند پرونده ای ، تحقیق و تنظیم لیست و انجام تمامی مراحل پرونده در ستاد دیه در کوتاهترین زمان خود در حال انجام و بررسی می باشد که این موضوع باعث شده در بین ستادهای کشور در رتبه خوبی قرار داشته باشیم .
حسینی مراد آباد گفت: مختومه کردن پرونده مددجویان جرائم غیر عمد با همکاری ستاد و حمایت های خیرین از جمله اهداف ستاد دیه استان است .
وی از خدمات برخی شرکتها از جمله مهرام ، مطهری ، خوشگوار و نیز دستگاههای اجرایی از جمله سازمان مسکن و شهرسازی، شهرداری ها و نیز مشارکت کارکنان آنها در فریضه آزاد سازی مددجویان جرائم غیر عمد در این استان قدر دانی کرد.
7390** 6012خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.