در این مطلب آمده است: شهر مذهبی و کهن قزوین از دیرباز دارای مدارس علمیه‌ متعددی بوده که کثیری از آنها به مرور زمان از بین رفته‌اند مانند مدارس علمیه‌ ابوعبدالله محمدبن ابراهیم خلیلی، مدرسه‌ی حیدریه در بلاغی، مدرسه‌ی امیرزاهد، مدرسه‌ی ایتگین ترکی، مدرسه‌ی خلیفه سلطان، مدارس خلیلیه و خلیل عبدالجبار، مدرسه‌ی نواب سلطان، نوریه، سعدبن‌عبدالمجید، صاحب‌بن عباد، مدرسه‌ی آقا در محله‌ خندق‌بار.
نگارنده این مطلب ضمن تشریح تاریخچه مدارس علوم دینی در قزوین در یک بخش دیگر به مدرسه علمیه امام صادق(ع) اشاره کرده و نوشته است با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با پیگیری های حضرت آیت الله باریک بین مدرسه پنجعلی از آموزش و پرورش تحویل گرفته می شود و با خرید خانه ای در مجاورت آن، مدرسه به نحو آبرومندی نوسازی و به نام مبارک امام صادق(ع) نام گذاری شد.
روزنامه ولایت همچنین در شماره جدید خود قسمت دوم مطلبی با تیتر بازخوانی اسناد؛ انقلاب در اولین گام ها را با قلم محمدحسن سلیمانی منتشر کرده است.
مردم، روحانیون و چالش های نادیده عنوان مطلب دیگری از روزنامه ولایت است که در گفت و گوی مریم میرحسینی با سه تن از کارشناسان مذهبی است که تعرض به حوزه علمیه را در حوادث اخیر مورد بررسی قرار داده است.
شماره جدید روزنامه ولایت گفت و گویی با ابراهیم شکوری بازیکن تیم فوتبال کاسپین داشته و به نقل از وی تیتر زده است 'به خاطر رفاقت با دقیقی سفید امضا کردم'.
در این گفت و گو شکوری گفته است مهم‌ترین عامل حضورم در لیگ 2 و تیم فوتبال کاسپین قزوین، رفاقت دیرینه با سعید دقیقی بود و به همین دلیل هم با این تیم سفید امضا کردم.
در این شماره از روزنامه ولایت همچنین در مطلبی با تیتر پایان جنجال برانگیز نمایش شب بازی ملک دارا به نشست خبری مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین پرداخته شده و رویا اسماعیلی در این نشست به خبرنگاران گفته است سالن را رایگان دادیم اما به جای تشکر بی انصافی کردند.
سخنان استاندار قزوین در دیدار با جوانان فعال ستاد انتخاباتی روحانی با تیتر انباشت مطالبات به سود کشور نیست و تملک و احیای خانه عارف قزوینی در آینده به نقل از رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از دیگر مطالب شماره جدید روزنامه ولایت است.
ولایت تنها روزنامه محلی استان قزوین است که به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمد حسن سلیمانی روزهای شنبه تا چهارشنبه منتشر می شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.