به گزارش ایرنا،علی اشرف منصوری روز پنجشنبه در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: راندمان آب در فضای گلخانه ای نسبت به فضای باز بسیار بیشتر می باشد و منطقی است تا برای صرفه جویی در مصرف و افزایش تولید محصولات، کشاورزی خود را به سمت فضاهای بسته پیش ببریم.
منصوری همچنین گفت: فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت سرمایه گذاران در حوزه کشت گلخانه ای از رویکردهای اساسی ما به شمار می رود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: قزوین بستر مناسبی برای توسعه کشاورزی گلخانه ای دارد که مسئولان این استان باید از این ظرفیت استفاده کنند.
منصوری با تاکید بر تلاش برای جذب سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای، اظهار کرد: شرکت شهرک های کشاورزی کشور آمادگی لازم را برای کمک به تکمیل و توسعه شهرک گلخانه ای در استان قزوین را دارد.
براساس آخرین آمار، 232 سرمایه گذار داخلی و خارجی برای احداث گلخانه در قزوین اعلام آمادگی کرده اند.
هم اکنون ایجاد 71 هکتار گلخانه به عنوان یک قطعه از مجتمع بزرگ یک هزار هکتاری گلخانه ای استان در تاکستان به عنوان یکی از مصوبه های سفر رئیس جمهوری به قزوین در حال احداث و ایجاد است.
براساس آخرین آمار در استان قزوین 10 هکتار گلخانه هیدروپونیک و 39 هکتار گلخانه به روش خاکی وجود دارد.
در حال حاضر عمده تولید واحد گلخانه ای مربوط به محصولاتی چون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع سبزیجات و سیفی جات است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.