به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در جریان بازدید از خط آهن در دست احداث قزوین-رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه آهن قزوین رشت با 30 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی و 9 کیلومتر پل خاص و 28 کیلومتر تونل از بزرگترین طرح های عمرانی در کشور به شمار می رود.
خادمی با بیان اینکه برای اجرای یکی از پل های این خط آهن در کیلومتر 55 باید آزادراه قزوین-رشت به مدت چند روز مسدود شود،اظهار کرد: در این بازدید بهترین و مناسب ترین راهکار در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: قطعات این پل در حال ساخت و ارسال به مکان مورد نظر هستند تا هرچه سریعتر با تعیین و تکلیف انسداد این مسیر مشکل این بخش از پروژه حل شود.
احداث خط آهن قزوین-رشت هم اکنون دارای 99 درصد پیشرفت فیزیکی است.
مسیر خط آهن قزوین به رشت به طول 164 کیلومتر یکی از منحصر به فرد ترین طرح های ریلی کشور است که 28 کیلومتر آن را تونل تشکیل می دهد و 50 پل بزرگ نیز در این مسیر ریلی احداث شده است.
بزرگترین پل خط آهن کشور نیز در این مسیر قرار دارد.
قرار گرفتن این مسیر در محور کریدور شمال-جنوب کشور و اتصال بندر انزلی به خلیج فارس از مهم ترین ویژگی های این خط آهن است و علاوه بر ترانزیتی بودن این مسیر، این خط آهن یک مسیر توریستی و از زیباترین مسیرهای ریلی کشور به حساب می آید.
این مسیر ریلی برای حمل سالیانه 90 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر طراحی و احداث شده و تمام مراحل ساخت آن نیز توسط متخصصان ایرانی به انجام رسیده است.
در روزهای عادی 11 هزار و در روزهای تعطیل میان 50 تا 60 هزار خودرو در مسیر قزوین -رشت تردد می کنند و راه اندازی این مسیر ریلی نقش موثری در کاهش این حجم تردد و ترافیک در این مسیر دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.