دکتر علی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی قزوین دارای پنج بخش دریافت و آماده سازی نمونه، میکروبیولوژی، شیمی تشخیص مولکولی، باقیمانده دارویی و سموم است.
وی اظهار کرد: این آزمایشگاه در زمینه های میکروبیولوژیکی فرآورده های خام دامی،خوراک دام،شیر،آب،عسل و داروهای دامپزشکی ، سم شناسی، تشخیص مولکولی و PSR تعیین بقایای دارویی فعالیت می کند.
رضایی تصریح کرد: امسال در این آزمایشگاه در بخش فرآورده های خام دامی، خوراک دام،شی،آب و عسل چهار هزار و 51 مورد آنالیز و در مجموع پنج هزار و 6 آزمون انجام شده است.
وی ادامه داد: در بخش تشخیص مولکولی این آزمایشگاه نیز با استفاده از تکنیک های علمی، عوامل مخاطره آمیز برای سلامت دام مورد شناسایی قرار می گیرند.
رضایی ادامه داد: امسال در بخش سم شناسی نیز 479مورد آزمون و تشخیص مولکولی بر روی تمامی نمونه ها شامل تشخیص بیماری طیور،آبزیان، تایپینگ گوشت (تشخیص نوع گوشت دامی) سه هزار و 705آزمون انجام شده است.
وی اظهارکرد: طی سال جاری در بخش تعیین بقایای دارویی این آزمایشگاه نیز 136آزمون از فرآورده های خام دامی انجام شده است.
این مسئول، کنترل کیفی مواد غذایی،تشخیص سلامت محصول برای مصرف و عدم مصرف،تشخیص مولکول و بیماری آنفلوانزای طیور شامل بیماری های VHS،APN،AHNو بیماری سالمونلا را از دیگر فعالیت های این آزمایشگاه عنوان کرد.
رییس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی اداره کل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی استان با اخذ نمونه هایی از فرآورده های خام دامی و پایش و کنترل آنها در آزمایشگاه های تخصصی میزان فلزات سنگین مضر،باقی مانده های داروها،مواد آنتی بیوتیک و انواع مواد شیمیایی و سموم موجود در مواد غذایی را سنجش می کنند.
رضایی از دامداران و فعالان صنعت دامپروری، طیور و آبزیان خواست نهایت همکاری را با دامپزشکی برای تولید محصولات سالم به عمل بیاورند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.