به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد بر ضرورت آموزش های همگانی در طول سال به شهروندان برای مواجهه مناسب با این بلای طبیعی تاکید کرد و افزود: نخستین گام در کاهش خسارات زلزله این است که نحوه برخورد مناسب با آن به مردم آموزش داده شود.
وی همچنین گفت: زلزله اخیر کرمانشاه تلنگری بود تا هوشیارتر از قبل باشیم و آمادگی بیشتری برای حوادث آینده پیدا کنیم.
فرخزاد اضافه کرد: هفته جاری با برگزاری عملیات تمرینی (مانور) در یکی از محله های قدیمی شهر قزوین توانستیم نقاط ضعف و قوت دستگاه های امدادی استان را در واکنش به زلزله ارزیابی کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه ایران دهمین کشور در میزان وقوع حوادث غیر مترقبه است،افزود: در دنیا 43 عنوان بحران شناخته شده است که از این تعداد 30 تا 32 بحران در کشور و 20 تا 25 بحران در استان قابلیت وقوع دارند.
میرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: یک هزار و 350 هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که 500 هکتار آن در شهر قزوین است.
وی همچنین گفت: در سال جاری 320 میلیارد ریال اعتبار در حوزه مدیریت بحران استان قزوین برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی توزیع شده است.
ایرج زاهدپور اظهار کرد: چهار ایستگاه لرزه نگاری در استان وجود دارد و با راه اندازی یک ایستگاه جدید در سال جاری همه استان تحت پوشش این دستگاه ها قرار خواهند گرفت.
میرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: اطلاع رسانی،آموزش و فرهنگ سازی از ارکان مدیریت بحران به شمار می روند و رسانه های جمعی نقش انکارناپذیری در کمک به تحقق آنها دارند.
6104*3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.