به گزارش ایرنا، فرماندار البرز در حاشیه برگزاری این مانور گفت: این مانور با هدف سنجش میزان آمادگی مدیران حوزه شهری شهرستان البرز در حوزه مدیریت بحران برگزار شد.
رضا عسگری اضافه کرد: در این مانور بدون اعلام قبلی، از شهرداران خواسته شد تا در شهرداری الوند حضور پیدا کنند.
این مسئول با اشاره به نقش محوری مدیریت شهری در ارایه خدمات اولیه به مردم در هنگام وقوع بحران،گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات شهرداری ها و وظایفی که قانون گذار برعهده آنها گذاشته است، لازم دیدیم تا میزان آمادگی و سرعت عمل مدیران شهری این شهرستان را در خصوص واکنش به بحران ها مورد ارزیابی قرار دهیم.
وی اظهار کرد: در این مانور شهرداران و مجموعه تحت مدیریت آنها حضور به موقعی داشتند و عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند.
عسگری همچنین گفت: به دلیل صنعتی بودن شهرستان البرز، درزمان وقوع بحران ممکن است با حوادثی در واحد های صنعتی مواجه شویم که دستگاه های ذیربط باید از آمادگی لازم برای حضور به موقع در واحدهای تولیدی و امداد رسانی به افراد حادثه دیده برخوردار باشند.
وی همچنین از شرکت گاز خواست تا نقاط پرخطر را شناسایی و برای کاهش خسارت های جانی و مالی در هنگام بروز بلایای طبیعی نسبت به ایمن سازی آنها اقدام کند.
عسگری با اشاره به لزوم گسترش آموزش های همگانی ایمنی برابر زلزله، بازآفرینی مناطق فرسوده شهری و مقاوم سازی آنها در برابر زمین لرزه را در کاهش خسارت های جانی و مالی برابر این بلای طبیعی موثر برشمرد.
شهرستان البرز به مرکزیت الوند شامل 2 بخش مرکزی و محمدیه است.
الوند،محمدیه،بیدستان و شریفیه شهرهای این شهرستان را تشکیل می دهند.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.