در این گزارش که به قلم امیر زلالی نوشته شده به نقل از حسین هدایتی کارشناس اداره کل بهزیستی استان از ابتلای 64 نفر به این ویروس از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داده که 23 نفر از آنها زن و 40 نفر مرد و یک کودک هستند.
نویسنده این گزارش پس از گفت و گو با چند بیمار مبتلا به ایدز نوشته است در حال حاضر در کشورهای پیشرفته تر، به دلیل آموزش، برنامه ریزی و درمان های تخصصی، نرخ رشد ایدز به سطح افقی رسیده است ولی متاسفانه در کشورهایی مثل ایران نرخ رشد این بیماری با شیب زیادی رو به افزایش است که این موضوع باید باعث برانگیختن حساسیت جامعه نسبت به بالا بردن آگاهی شان از این بیماری باشد، بیماری ای که حالا دلایل شیوع آن از طریق تزریق و اعتیاد به سمت روابط جنسی خارج از چارچوب پیش می رود و این خود زنگ خطری دیگر است.
از سوی دیگر نگاه منفی جامعه نسبت به این بیماری موجب شده تا افراد مبتلا بیماری شان را پنهان کنند و این پنهانکاری خود مشکلات جدی دیگری را به دنبال دارد.
تیتر اول این شماره مینودر نیز با قلم الناز قاسمیدر گزارشی با عنوان 'باید ها و نباید های یک طرح تازه وارد' به موضوع ورود تاکسی اسنپ به قزوین و نظرات موافق و مخالف این شیوه جدید حمل و نقل اینترنتی پرداخته است.
'کجایند افراد بی ادعا؟ ' عنوان گزارش دیگری از هفته نامه مینودر است که با قلم شیما شاهین فر به موضوع کم توجهی به شایسته سالاری پرداخته است.
ظهور ستاره های آینده دار کشتی قزوین در مسابقت قهرمانی کشور، گفت و گو با نوجوانان قزوینی مدال آور مسابقات بین المللی یو سی مس مالزی با تیتر'در هیچ شبکه و فضای مجازی فعال نیستیم' و 'پلاک نمره 79، سارقان قزوینی پایتخت را لو داد!' از دیگر مطالب این شماره هفته نامه مینودر است.
هفته نامه مینودر به سردبیری عاطفه مشایخ منتشر می شود.
استان قزوین دارای 107 رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه، هفته نامه و ماهنامه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.