سعید مالمیر در ابتدای این گزارش نوشته است: اجرای طرح بی‌آرتی بدون توجیه ضرورت‌های حمل و نقل در قزوین، موضوعی است که چندین ماه ذهن افکار عمومی را به خود مشغول داشته است.
معمولا در همه طرح‌های ترافیکی و توسعه شهری، مساله روان‌سازی ترافیک و تسهیل امور وسایل نقلیه عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است، از آن‌جایی که قرار است طرح بی‌آر‌تی قزوین در امتداد خیابان نوروزیان عملیاتی شود، این سوال پیش می‌آید که آیا این موضوع می‌تواند به کاهش بار ترافیکی شهر و عبور و مرور وسایل حمل و نقل شخصی و عمومی یاری رساند یا خیر؟
مسئولان استان بر این باورند که چون جمعیت استان رو به افزایش است و مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، لازم است تا با به‌کارگیری از چنین ابزارهایی مردم را به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سوق داد اما بخشی از مردم نظر دیگری دارند و معتقدند که با احداث 2 چهارراه در این خیابان و قرارگرفتن خطوط بی‌آرتی در لاین تندرو، عملا نه تنها هیچ اتفاق مفیدی رخ نمی‌دهد بلکه در آینده با بار ترافیکی عظیمی در این خیابان مواجه خواهند شد.
خبرنگار ولایت در این زمینه با علی فرخزاد معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار قزوین گفت و گو کرده و وی در بخشی از این مصاحبه گفته است: قبل از اجرای طرح بی‌آر‌تی مطالعات زیادی صورت گرفت و با بررسی طرح جامع ترافیک شهر قزوین، به این نتیجه رسیدیم که با انجام این اقدامات، بخش چشمگیری از زنجیره طرح‌های ترافیکی قزوین تکمیل می‌شود و تکمیل طرح TOD نیازمند طرح بی‌آر‌تی است.
وی تصریح می‌کند: یکی از اهداف مورد نظر در اجرای طرح بی‌آرتی، اجبار شهروندان برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.
ولایت در بخش دیگری از این گزارش گفت و گویی نیز با مهدیه سادات قافله باشی عضو شورای اسلامی شهر قزوین که از مخالفان اجرای بی آر تی است داشته است، قافله باشی با تاکید بر اینکه این طرح باید متوقف شود، عنوان می کند: هیچ یک از اعضای شورای شهر با اجرای طرح موافق نیستند و این طرح هیچ‌گونه ارتباطی با شورای پنجم ندارد، مصوبات و کارهای کارشناسی این طرح در شورای چهارم اتفاق افتاده و مصوب شورای عالی ترافیک استان است.
عضو شورای شهر قزوین همچنین تاکید می کند: برای حل مشکلات این طرح راهکارهایی وجود دارد که می‌توان به‌وسیله آن، برخی از مشکلات پیش رو را از میان برداشت و می‌بایست از میدان نادری تا سبزه میدان، شیوه عبور و مرور این خطوط تغییر کند.
وی در این مصاحبه گفته است: ما روزانه با معضل اساسی ترافیک در خیابان نادری و سبزه میدان روبه‌رو هستیم و اگر قرار باشد یک مسیر دیگری تحت عنوان بی‌آر‌تی به آن اضافه شود و جمعیت عظیمی را به سمت سبزه‌میدان سرازیر کند، مرکز شهر با بن‌بست ترافیکی روبه‌رو خواهد شد.
شماره جدید روزنامه ولایت در گزارش دیگری با تیتر 'افسردگی و زندگی خاکستری در خانه های ایرانی' که به قلم معصومه حسینی نوشته شده به زوایای مختلف گسترش افسردگی در میان زنان قزوینی پرداخته است.
'بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز'، سخنان استاندار قزوین با تیتر 'استفادده از توان مدیریتی زنان از تاکیدات رئیس جمهوری است' و سخنان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی با تیتر'اولویت مدیریت جدید استفاده از ظرفیت های جوانان و بانوان است'، 'دانشگاه های قزوین اجازه بازدید از آسانسورها را نمی دهند' به نقل از مدیرکل استاندارد قزوین و ' اجرای طرح پاییزه کتاب در قزوین تا دوم دیماه تمدید شد' از دیگر عناوین روزنامه ولایت است.
'درخشش 2 نوجوان آبیکی در مسابقات جهانی چرتکه' و 'مسافر اتوبوس قاچاقچی شیشه از آب درآمد' عناوین دیگری از این روزنامه در صفحه های ورزش و حوادث است.
روزنامه ولایت به مدیر مسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری حسن سلیمانی روزهای شنبه تا چهارشنبه هرهفته منتشر می شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.