به گزارش ایرنا، یوسف جهانی پور روز دوشنبه در نشست کمیسیون پیشگیری از سرقت استان قزوین افزود: در پیشگیری و کاهش سرقت ها و آسیب های اجتماعی نقش خانواده و آموزش و پرورش بسیار مهم و بنیادین به شمار می رود و نباید از این 2 غفلت شود.
این مسئول گفت: شناسایی محرک های جرم، آموزش مهارت های زندگی به جوانان، گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تقویت نقش و جایگاه خانواده، تقویت نگهبان محله ها، مدیریت و نظارت بر اماکن از جمله راهکارهایی برای کاهش سرقت و آسیب های اجتماعی در جامعه هستند.
وی با اشاره به شاخصه های وقوع جرم،گفت: ویژگی های فردی،سطح رفاه خانوادگی،دوران پرمخاطره بلوغ و جوانی و فقدان مهرورزی خانواده ها از جمله عواملی هستند که موجب وقوع جرم در آینده می شوند.
وی با اشاره به راهکارهای کاهش جرم در جامعه، افزود: آموزش همگانی و فرهنگ سازی در خصوص برخی مسائل موجب ایجاد امنیت در جامعه می شود و باید دستگاه های مجری و متولی اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.
جهانی پور با بیان اینکه گزارش های مردمی در رفع ناهنجاری ها و کشف مراکز فساد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است،افزود: علاوه بر تلاش برای افزایش دریافت چنین گزارش هایی، برای رفع ناهنجاری های اجتماعی باید دستگاه های فرهنگی با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.
وی همچنین پیشنهاد داد تا در خصوص مسایل آموزشی و آگاهی بخشی به جامعه می توان کمیته ای از حوزه علمیه و سایر نهادهای مرتبط تشکیل داد و با تقویت باورها و ارزشهای دینی و اسلامی در جامعه از افزایش جرایم جلوگیری کرد.
جهانی پور افزود: استان قزوین به دلیل پیشینه مذهبی و دینی غنی از میزان سرقت و ناهنجاری های کمتری نسبت به سایر مناطق کشور برخوردار است اما نمی توان در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به این بهانه کم کاری کرد.
میزان وقوع جرایم در استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.