به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز شنبه در اولین نشست میز شوینده ها که با حضور مسعود کمالی مدیر کل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت و بختیار علم بیگی رییس انجمن صنایع شوینده ایران برگزار شد، افزود: میزهای تخصصی به منظور توسعه صادرات کالاها به استان های دارای مزیت نسبی در محصولات واگذار شده و به دلیل تولید 55 درصد شوینده ها و حضور برندهای مطرح شوینده در قزوین، میز کشوری این محصولات با هدف شناسایی موانع تولید و صادرات این دسته از کالاها به قزوین اختصاص یافته است.
این مسئول با بیان اینکه به تازگی شرکت هنکل آلمان فعال در زمینه شوینده ها در قزوین فعال شده است،افزود: قزوین در حوزه صنعت شوینده حرف های زیادی برای گفتن دارد.
وی ادامه داد: مدیریت و برگزاری چهار میز کشوری کشمش، شوینده،شیشه و سیم و کابل به استان واگذار شده است و میزهای آنها را به تدریج در استان برگزار می کنیم.
پرزحمت افزود: مشکلات و مواردی در ارتباط با صادرات این محصولات در استان وجود دارد که با شناسایی و جمع بندی و ارسال به سازمان توسعه تجارت برای حل آنها تلاش می کنیم.
وی یادآور شد: دستور اصلی این میز در خصوص صادرات است و مشکلات موجود در این زمینه همراه با پیشنهادها برگرفته از گروه های کارشناسی و انجمن ها به سازمان توسعه تجارت ارسال خواهند شد.
پرزحمت ادامه داد: مشکلات حادی را در زمینه شوینده ها نداریم و امیدواریم با همکاری سازمان ها و دستگاه ها مشکلات واحدهای صنعتی و صنفی این حوزه را برطرف سازیم.
معاون توسعه تجارت و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز در این نشست گفت: واحدهای تولیدی استان در سال جاری با صادرات 100 هزار تن انواع محصولات شوینده به ارزش 73 میلیون دلار به کشور های همسایه و منطقه اقدام کرده است.
علی اکبر کبیری افزود: در تولید و صادرات شوینده ها مشکلاتی چون بالا بودن تعرفه ورود مواد اولیه و محصول نهایی شوینده ایران به بازارهای پاکستان و افغانستان، نوسانات قیمت مواد اولیه، نبود مکانیزم لازم برای جلوگیری از خروج محصولات بی کیفیت،بالابودن بهای تمام شده، کمبودهای مربوط به نقل و انتقالات ارزی را پیش رو برداریم که باید از میان برداشته شود.
علاوه بر میز شوینده ها، مدیریت و برگزاری میزهای کشوری مربوط به محصولات کشمش، شیشه و سیم و کابل نیز به قزوین اختصاص داده شده است.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی دارد و به عنوان یکی از پنج قطب مهم صنعتی کشور محسوب می شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.