به گزارش ایرنا، ایرج زاهدپور روز شنبه در نشست هماهنگیطرح امداد و نجات زمستانی که با حضور نمایندگان دستگاه های امدادرسان استان قزوین برگزار شد،از پلیس راه خواست در زمان حوادث با اعلام آمار لحظه ای و دقیق از تناقض آمار در اطلاع رسانی تعداد مصدومان که گاهی هضم آن دشوار است، جلوگیری کند.
در پی بروز تصادف زنجیره ای در بامداد روز جمعه (17 آذر) در آزادراه قزوین-کرج آمار و اطلاعات متناقضی از تعداد خودروهای بهم خورده و تعداد مجروحان منعکس شده بود.

**آغاز طرح امداد و نجات زمستانی در استان قزوین از هفته جاری
وی در ادامه از آغاز اجرای طرح امداد و نجات زمستان از روز دوشنبه هفته جاری مصادف با 20 آذر ماه خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز این طرح رزمایشی با حضور 25 دستگاه ماشین آلات راهداری، 10دستگاه آمبولانس با 25 نیروی عملیاتی از اورژانس 115 برگزار می شود.
زاهدپور در ادامه گفت: قزوین به لحاظ قرارگیری در موقعیت تردد چندین استان کشور و وجود گردنه های برف گیر، در فصل زمستان از وضعیت خاصی برخوردار می باشد و ضروری است دستگاه های خدمات رسان در این ایام تلاش ویژه تری نسبت به ارایه خدمات داشته و در آماده باش کامل و صد درصدی باشند.
وی همچنین یادآور شد: در طرح امداد و نجات زمستان دستگاه های مختلفی چون پلیس راه، راهداری، هلال احمر،اورژانس115 و آتش نشانی حضور خواهند داشت.
زاهدپور ادامه داد: جاده های استان در وضعیت بارندگی وضعیت مناسبی ندارند و لازم است تا رانندگان نکات ایمنی را در هنگام لغزندگی جاده ها بیشتر رعایت کنند و هم دستگاه های خدمات رسان در ارائه خدمت به حادثه دیدگان سرعت عمل لازم را داشته باشند.
وی افزود: تمام دستگاه ها باید با تعامل یکدیگر تمام توان خود را برای امدادرسانی به کار برند تا در شرایط اضطراری بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارایه کنیم.
اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین مسئولیت هماهنگی و پیشبرد امور ستادی مربوط به دستگاه ها و نهادهای امدادرسان را برعهده دارد.
جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی، راهداری، پلیس راه، امداد خودرو و شرکت های خدمات رسان آب،برق و گاز از جمله دستگاه های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران هستند.
7388*3013
خبرنگار: رضا اولادی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.