به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد در نشست کارگروه اشتغال سازمان با بیان این مطلب افزود: این تسهیلات از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با هدف توسعه تولید و اشتغال در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی سهم بخش کشاورزی از این میزان تسهیلات 45 درصد کل اعتبارات مصوب است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از این میزان تسهیلات مصوب 50 درصد از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و 50درصد نیز از محل اعتبارات و منابع بانک های عامل تامین خواهد شد.
متقی فرد اضافه کرد: با این طرح شرایط مناسبی برای اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام کشاورزی در مناطق روستایی فراهم خواهد شد.
وی همچنین افزود: همه واحدهای تولیدی کشاورزی در رسته های کشت گلخانه ای، گیاهان دارویی، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و خدمات بازرگانی، خدمات فنی و مشاوره های مرتبط با بخش کشاورزی،دامپروری محصولات مربوط، خدمات توسعه کسب و کارهای تعاونی کشاورزی، خدمات مدرن سازی کشاورزی و تامین نهاده ها و توسعه فعالیت های دانش بنیان، خدمات و کسب و کارهای دامپزشکی، خدمات کسب و کارهای عشایری امکان بهره مندی از این تسهیلات را دارند.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: با تلاش مضاعف و برنامه ریزی مناسب باید از فرصت ایجاد شده برای تکمیل طرح های نیمه تمام و فعال سازی واحدهای تولید بخش کشاورزی استفاده کرد.
متقی فرد اظهار کرد: سهم در نظر گرفته شده از منابع این طرح برای بخش کشاورزی، صرفا به رسته فعالیت های اشتغالزایی بخش کشاورزی که دارای نرخ بازده داخلی قابل قبولی بوده و کاربری بالایی دارند، تخصیص داده می شود.
استان قزوین دارای 389 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
در استان قزوین 80 هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.