به گزارش ایرنا، مهدی مطهرنیا روز دوشنبه در نشست کارگاهی آینده رسانه ها و سناریوهای پیش رو که در پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه رسانه های همگانی دولت مدرن را دگرگون کرده اند،افزود: رسانه‌ها دیگر تنها رکن چهارم دموکراسی نیستند که به عنوان نگهبان قانون اساسی عمل کنند بلکه به ستون پنجم دارای قدرت سیاسی تبدیل شده‌اند.
وی با اشاره به کارکرد رسانه ها در دنیای امروز، اضافه کرد: بازیگران سیاسی نیز می توانند با استفاده از قدرت رسانه‌ها، زبان بحث‌های سیاسی و جریان اطلاعات و اخبار را کنترل و عقاید سیاسی را دست‌کاری کنند.
مطهرنیا با بیان اینکه رسانه ها وسایل شگرفی هستند که مظهر ارتقای تکنولوژیکی انسان بوده و موجب پرتاب جوامع به سوی آینده می شوند، اضافه کرد: رسانه ها در پیدایی عادات تازه، تکوین فرهنگ های جدید جهانی، تغییر در رفتار و خلق و خوی انسان ها و روش های زندگی و بالاخره کوچک شدن کره زمین و همسایگی ملل دوردست سهمی شگرف بر عهده گرفته اند.
این پژوهشگر حوزه آینده پژوهی ادامه داد: با گسترش پهنای باند، سرعت و شدت تاثیر تکثر اطلاعات شاهد انقلاب پارادایمی در حوزه حیات اجتماعی خواهیم بود که موجب دگرگونی هویت های اجتماعی از دموکراسی سیاسی به دمکراسی اجتماعی خواهد شد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.