به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی شامگاه چهارشنبه در همایش ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد،افزود: تجربه نشان داده بی توجهی به تعلیم و تربیت، آینده هر کشور را به مخاطره می اندازد و موجب بروز ناهنجاری های مختلفی می شود که جبران آنها به زمان زیادی نیازمند است.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان و در راس آنها آموزش و پرورش هستیم چرا که این نهاد نقش و تاثیر فراوانی در تربیت دانش‌آموزان و دوری آنان از معضل های درون اجتماع دارد.
رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از نهادهای بزرگ و فرهنگ ساز می باشد که در کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است،افزود: استفاده از معلمان ارزشی در مدارس در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه در حوزه بروز آسیب اجتماعی زنگ خطر به شکل جدی به صدا درآمده است، اظهار کرد: معضل های اجتماعی نسل نوجوان و جوان ما را تهدید می کنند و در این میان معلمان نقش مهمی را برای دور ساختن این قشر از این آسیب ها دارند.
وی همچنین با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما بسیار تهدید کننده هستند و مقابله با آنها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است،اظهار کرد: آسیب های اجتماعی حوزه های مختلفی دارد و در حال حاضر طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی مهم ترین آنها به شمار می روند.
رییس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه طرح نماد در حوزه مراقبت و پیشگیری از آسیب های رفتاری دانش آموزان بسیار اثرگذار است،ادامه داد: این طرح به منظور تربیت نسل رشد یافته و با فرهنگ و به دور از هر گونه آسیب و تهدید با همکاری 9 دستگاه و نهاد دولتی اجرا می شود.
حجت الاسلام قدرتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش طلاق در کشور،اظهار کرد: متاسفاته در استان قزوین هم شاهد این رشد هستیم به گونه ای که سال 87 یک هزار و 200 مورد طلاق ثبت شده را داشتیم که این آمار در سال قبل به چهار هزار مورد رسیده است.
وی همچنین از ثبت بیش از 200 هزار پرونده قضایی در یکسال گذشته در استان خبر داد و گفت: باید با کمک دستگاه های فرهنگی برای کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضا بکوشیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: موضوع پیشگیری از جرایم باید با کمک دستگاه ها و نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش جدی گرفته شود زیرا کاهش جرم و جمعیت کیفری، کم شدن زمان اطاله دادرسی و ورودی پرونده‌ها با اجرای جدی سیاست های پیشگیری از جرم محقق می‌شود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.