به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،آیین نمادین برگزاری نمایشگاه های کتاب در مدارس استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در دبستان شهید آقاجانی ناحیه 2 آموزش و پرورش برگزار شد.
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در این آیین بر تاثیر کتاب خوانی در افزایش دانایی و آگاهی جامعه بویژه کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و خواندن کتاب باید از دوران ابتدایی صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: این مهم از دغدغه ها و منویات مقام معظم رهبری نیز به شمار می رود بنابراین وظیفه متولیان فرهنگی در رابطه با ترویج فرهنگ مطالعه بسیار سنگین است.
قاسمی از کتاب به عنوان گنجینه ای قدرتمند از معارف و دانستنی ها یاد کرد و افزود: زمانی انسان می تواند به کمال دانایی و معرفت برسد و سیراب شود که از چشمه جوشان کتاب استفاده کند.
وی ادامه داد: امروزه آسیب های اجتماعی زیادی کودکان و نوجوانان ما را تهدید می کند اما مانوس کردن این قشر با کتاب و مطالعه می تواند تا حد زیادی از این آسیب ها مصون بدارد.
قاسمی در ادامه با اشاره به برنامه های متخلف این اداره کل در هفته کتاب گفت: برپایی 950 کتابخانه در مدارس استان با تخفیف 20درصدی در از جمله این برنامه ها است.
قاسمی در ادامه همچنین بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه های شهر و مسابقات کتابخوانی، نقاشی و سرود همگانی با موضوع کتاب را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.
در حال حاضر 2 هزار و 800 کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی و 319 کتابخانه مستقل آموزشگاهی در مقاطع متوسطه اول و دوم مدارس قزوین فعالیت می کنند که یک میلیون و 650 هزار جلد کتاب در آنها موجود است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.