به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در آیین معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر استان قزوین که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،افزود:تمام پیشرفت های بشر در تاریخ خلقت حاصل کنجکاوی انسان و روح جستجوگر اوست که برای دستیابی به رفاه و زندگی بهتر صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: یافته های بشر به تدریج پیچیده تر شده و سرعت آن هم در این مسیر افزایش یافته و در این راه اگر سرعت عمل لازم را نداشته باشیم از قافله عقب خواهیم ماند.
زاهدی، پژوهش را در تمام ابعاد و حوزه های آن مهم دانست و ادامه داد: مدیران دستگاه ها باید در عمل به پژوهش باور داشته و از این مقوله برای پیشبرد اهداف سازمانی خود بهره بگیرند.
وی از مراکز علمی و دانشگاه ها به عنوان خاستگاه پژوهش یاد کرد و با بیان اینکه در سال های اخیر توجه به پژوهش تئوری و عملی رفته رفته بیشتر شده است، افزود: باید با در اختیار قرار دادن ابزارها و امکانات به پژوهشگران زمینه حمایت از آنها را فراهم کنیم تا نتایج پژوهش ها و تحقیقات آنها برای تصمیم سازی مدیران به کمک ما بیایند.
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در ادامه این آیین با اشاره به محورهای هفت گانه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش،گفت: پژوهشگر برتر اعضای هیات علمی، طلاب، معلمان و دانش آموزان، مراکز تحقیقاتی صنعتی، مراکز تحقیقاتی کشاورزی و واحدهای تحقیق و توسعه، دستگاه های اجرایی، ایده های برتر و غرفه های برتر نمایشگاه هفته پژوهش این محورها را تشکیل داده اند.
سید ابوالحسن نائینی بر کاربردی کردن پژوهش ها و تحقیقات در جهت برطرف کردن نیازهای کشور و استان تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به تمام ارکان توسعه پایدار و بهره وری و رشد نیازمند پژوهش هستیم اما باید این مساله در کشور ما آسیب شناسی شود که چرا پژوهش های ما در مسیر رفع نیازها نبوده اند.
نائینی همچنین تقاضا محوری را نیز از دیگر پیش شرط های پژوهش عنوان کرد و ادامه داد: برای دستیابی به اهداف توسعه ای خود، تحقق مسئولان ما باید اعتقاد عمیقی به پژوهش داشته و شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد را مورد حمایت خود قرار دهند.
در پایان این آیین، پژوهشگران برتر استان قزوین در بخش های اعضای هیات علمی دانشگاه ها و معلمان آموزش و پرورش،دانشجویان، دانش آموزان، ایده پردازان، فناوران و واحدهای تحقیق و توسعه معرفی شدند.
چهارم تا دهم آذرماه به عنوان هفته پژوهش نام گذاری شده است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.